Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Ten temat nie był jeszcze oceniany!
Oceń ten temat! Ocena:
Autor Wątek: XLVII Sesja Rady Miasta Lubań  (Przeczytany 4583 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Moderator
*****

Punkty: +121/-0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wpisy: 638
Znajomi: brak
Dodaj do Dodaj do listy Znajomych



« : 06 Luty, 2014, 15:11:55 pm »

28 stycznia br. Rada Miasta Lubań spotkała się po raz czterdziesty siódmy. Wśród poruszonych tematów znalazły się między innymi sprawy sądowe z udziałem Gminy Miejskiej, niższy podatek śmieciowy dla gospodarstw powyżej 4 osób i wyniki kontroli Komisji Rewizyjnej w sprawie przetargu na usługi firmy cateringowej.

Obrady oficjalnie otworzył Przewodniczący Rady Miasta Lubań Marian Kwolik, następnie radni realizowali przyjęty porządek obrad. Przyjęto protokoły poprzednich sesji, sprawozdania z pracy Burmistrza Miasta Lubań w okresie międzysesyjnym oraz sprawozdania z działalności komisji stałych i Rady Miasta za 2013 rok.

tn_P2240010.JPG



W kolejnym punkcie porządku radni zgłosili kilka wniosków i zapytań, w większości dotyczących miejskiej infrastruktury. Następnie rajcy zajęli się analizą działań samorządowców, zapoznając się z informacją burmistrza Lubania o sprawach, które toczyły się w sądach z udziałem Gminy Miejskiej Lubań w 2013 r. oraz przyjmując sprawozdanie Komisji Rewizyjnej z przeprowadzonej kontroli w zakresie prawidłowości przeprowadzenia przetargu na „Przygotowanie i wydawanie na terenie miasta Lubań gorących posiłków dla podopiecznych MOPS w Lubaniu w II półroczu 2013 r”. Obydwa te tematy były bardzo szeroko komentowane i wzbudziły w swoim czasie wiele emocji. W obydwu przypadkach okazało się jednak, że nie ma podstaw do niepokoju.

tn_P2240064.JPG



Przewodniczący Komisji Rewizyjnej radny Krzysztof Szuba zaznajomił zebranych z protokołem, w którym komisja stwierdziła, że przetarg został przeprowadzony w sposób prawidłowy. Odrębne stanowiska do protokołu złożyli dwaj członkowie komisji – radny Witold Chojnacki i radny Henryk Rogacki. Przed głosowaniem w sprawie przyjęcia protokołu odbyła się dyskusja radnych, której głównymi tematami był przebieg pracy Komisji Rewizyjnej, ustawa o zamówieniach publicznych, rozumienie terminów prawnych. Ostatecznie sprawozdanie z pracy komisji przyjęto większością głosów radnych.

W następnym punkcie obrad burmistrz Lubania Arkadiusz Słowiński przedstawił informację o sprawach, które toczyły się w sądach z udziałem Gminy Miejskiej Lubań w roku 2013.

tn_02 P2240101.JPG



W roku ubiegłym przeprowadzonych było łącznie 81 spraw sądowych Gminy Miejskiej Lubań i Urzędu Miasta Lubań. Były to kilkumiesięczne procesy sądowe, z czego w 2013 r. – zakończone zostały 34 sprawy, w tym 33 wygrane przez Gminę Miejską Lubań. Radny Ryszard Piekarski zgłosił zapytanie w jaki sposób rozstrzygnięte zostały 4 sprawy o przywrócenie do pracy, powołując się na doniesienia lokalnych mediów, w tym prasy i portali internetowych, gdzie można było przeczytać, że wszystkie one były przegrane przez miasto. Jaka redakcja, taka informacja – stwierdził burmistrz Lubania i zdementował te pogłoski, podkreślając, że wszystkie sprawy zostały wygrane, z czego trzy z nich zostały ostatecznie zakończone i wygrane przed Sądem Okręgowym, natomiast jedna sprawa jest wygrana w Sądzie Rejonowym z wyrokiem o nie przywrócenie do pracy i bez odszkodowania. Z posiadanych informacji wynika, że strona, której ta sprawa dotyczy odwoła się od wyroku do Sądu Okręgowego. Wyroki sądu potwierdzają, że decyzje personalne były słuszne i nie były podjęte pochopnie. – dodał burmistrz Lubania.

Po ostatecznym wyjaśnieniu sprawy radni przeszli do podejmowania uchwał. Najistotniejszą z nich była uchwała w sprawie metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz stawki opłaty na terenie miasta Lubań. Wprowadza się w niej nowy sposób naliczania podatku śmieciowego, preferencyjnego dla wszystkich gospodarstw domowych składających się z 4 i więcej osób. Od kwietnia, jeśli zadeklarują segregację, takie gospodarstwa zapłacą 48 zł. natomiast w przypadku niesegregowania 76 zł. Do tej pory stawka była iloczynem osób i stawki podstawowej, co oznacza, że np. małżeństwo z trojgiem dzieci płaciło 75 (5x15) lub 95 (5x19) zł. Uzasadnienie jest proste – prowadzenie wspólnego gospodarstwa domowego to wspólne śmieci, których w efekcie jest mniej, niż w przypadku kilku pojedynczych osób. Obniżka ta zarazem będzie wspierać rodziny wielodzietne, które stanowią część z gospodarstw nią objętych. Głosowanie tej uchwały poprzedziła długa dyskusja radnych obracająca się wokół szeroko pojętej zasadności wyboru grupy objętej obniżką. Ostatecznie uchwałę przyjęto 16 głosami za przy 4 wstrzymujących się.


tn_01 P2240131.JPG



Jak zaznaczył burmistrz Lubania, jest to pierwsza wprowadzona korekta opłat, wynikająca z analizy kształtowania się wpływów z opłat, a także faktycznie ponoszonych kosztów transportu i zagospodarowania odpadów. To czy będą kolejne, zależy poniekąd od samych mieszkańców - jeśli będziemy rzetelnie segregować odpady zgodnie ze złożonymi deklaracjami, sukcesywnie kolejne grupy będą mogły korzystać z obniżek.

Podczas sesji podjęto również uchwały, w których powołano komisję do spraw nazewnictwa ulic, dokonano zmian w budżecie miasta na rok 2014, zmieniono zasady przyznawania świadczeń z pomocy społecznej, przystąpiono do sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla terenu położonego przy ul. Bankowej, dokonano zmian w Wieloletnim Planie Rozwoju i Modernizacji Urządzeń Wodociągowych i Kanalizacyjnych LPWiK Sp. z o.o. w Lubaniu, oraz podjęto 3 uchwały będące konsekwencją podjęcia uchwały dotyczącej obniżki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz przyjęto wniosek Komisji Infrastruktury Społecznej dotyczący powrotu do poprzedniej formy dostarczania radnym materiałów w formie papierowej.

Następnie burmistrz Lubania Arkadiusz Słowiński obszernie odpowiedział na wnioski i zapytania złożone przez radnych w imieniu mieszkańców miasta. Większość z nich dotyczyła miejskiej infrastruktury, konieczne zatem były wyjaśnienia, które z remontów i modernizacji zostały zrealizowane, które są możliwe do zrealizowania, a na które trzeba będzie poczekać lub wymagać ich realizacji od zarządzających nimi podmiotami.

Przypominamy, że z pełną treścią sprawozdania z sesji oraz podjętych uchwał można zapoznać się w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta Lubań lub w Biurze Rady Miasta.

ŁCR/BRM

tn_P2240010.JPG

* tn_P2240010.JPG (337.74 KB, 877x600 - powiększony/pobrany 730 razy.)
tn_P2240064.JPG

* tn_P2240064.JPG (315.17 KB, 864x557 - powiększony/pobrany 735 razy.)
tn_02 P2240101.JPG

* tn_02 P2240101.JPG (332.01 KB, 900x596 - powiększony/pobrany 739 razy.)
tn_01 P2240131.JPG

* tn_01 P2240131.JPG (343.43 KB, 900x600 - powiększony/pobrany 736 razy.)
Zgłoś do moderatora   Zapisane



Punkty: +0/-0
Offline Offline

Płeć: Kobieta
Wpisy: 16
Znajomi: brak
Dodaj do Dodaj do listy Znajomych



« Odpowiedź #1 : 06 Luty, 2014, 23:15:28 pm »

a można dokładny adres, gdzie jest protokół z ostatniej sesji?
Zgłoś do moderatora   Zapisane


*

Punkty: +463/-184
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wpisy: 439
Znajomi: 1
Dodaj do Dodaj do listy Znajomych



« Odpowiedź #2 : 06 Luty, 2014, 23:22:30 pm »

Będzie umieszczony na BIP, gdy przyjmą jego treść radni Rady Miasta Lubań, co zapewne stanie się na sesji lutowej, która planowana jest na wtorek 25.02.2014.
Zgłoś do moderatora   Zapisane



Punkty: +0/-0
Offline Offline

Płeć: Kobieta
Wpisy: 16
Znajomi: brak
Dodaj do Dodaj do listy Znajomych



« Odpowiedź #3 : 08 Luty, 2014, 22:23:02 pm »

Można by pomyśleć nad tym, aby sprawozdania z sesji lub ich projekty, były publikowane wcześniej. To trochę nie fair czekać, aż tyle na tak ważne informacje. Nie wierzę, że ktoś potrzebuje, aż miesiąca na napisanie projektu sprawozdania. A po miesiącu to już się żyje nowymi tematami....
Po sesjach pojawia się wiele wersji zdarzeń w zależności od ugrupowania i nie wiadomo komu wierzyć, a tak człowiek sobie przeczyta i wszystko jasne
Zgłoś do moderatora   Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Pokrewne Tematy
Temat Zaczęty przez Odpowiedzi Wyświetleń Ostatnia wiadomość
Kolejna sesja Rady Miasta Lubań w najbliższy wtorek Bieżące wiadomości Leo 0 3817 Ostatnia wiadomość 25 Kwiecień, 2009, 19:41:33 pm
wysłane przez Leo
Uroczysta sesja Rady Miasta Bieżące wiadomości Iza 0 3379 Ostatnia wiadomość 14 Kwiecień, 2010, 19:39:05 pm
wysłane przez Iza
VI Sesja Rady Miasta Lubań Polecane - Strona główna Urząd Miasta 0 4136 Ostatnia wiadomość 01 Kwiecień, 2011, 07:59:59 am
wysłane przez Urząd Miasta
VII Sesja Rady Miasta Lubań Miasto Lubań Urząd Miasta 3 6662 Ostatnia wiadomość 29 Kwiecień, 2011, 12:32:43 pm
wysłane przez Samozapłon
Sesja Rady Miasta Bieżące wiadomości x 0 3962 Ostatnia wiadomość 03 Czerwiec, 2011, 15:43:51 pm
wysłane przez x
XI Sesja Rady Miasta Miasto Lubań Urząd Miasta 0 3318 Ostatnia wiadomość 06 Wrzesień, 2011, 11:30:31 am
wysłane przez Urząd Miasta
XXI sesja Rady Miasta Lubań. Miasto Lubań Urząd Miasta 3 6522 Ostatnia wiadomość 30 Kwiecień, 2012, 16:20:21 pm
wysłane przez czarek
XXVIII Sesja Rady Miasta Lubań Miasto Lubań Urząd Miasta 0 3385 Ostatnia wiadomość 03 Październik, 2012, 09:11:56 am
wysłane przez Urząd Miasta
Grudniowa sesja Rady Miasta Lubań Miasto Lubań Urząd Miasta 1 4422 Ostatnia wiadomość 08 Styczeń, 2013, 14:35:09 pm
wysłane przez Arkadiusz Słowiński