Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Ten temat nie był jeszcze oceniany!
Oceń ten temat! Ocena:
Autor Wątek: Wyższa jakość mniejszym kosztem  (Przeczytany 1542 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Moderator
*****

Punkty: +121/-0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wpisy: 638
Znajomi: brak
Dodaj do Dodaj do listy Znajomych



« : 01 Luty, 2013, 08:15:05 »

Sytuacja gospodarcza kraju nie napawa optymizmem. Pogłębiający się kryzys skłania, a czasami wręcz zmusza do rozmaitych cięć budżetowych. Ważne jednak, aby oszczędności, nawet jeżeli są niezbędne, w jak najmniejszym stopniu rzutowały na jakość działania wprowadzającej je jednostki. Wiele wskazuje na to, że władze miasta Lubania radzą sobie z tym problemem wcale przyzwoicie.

Według Burmistrza Arkadiusza Słowińskiego w latach 2011 – 2012 dołożono wszelkich starań, aby koszty administracji publicznej zmalały, a jakość usług świadczonych przez Urząd Miasta wzrosła. Przykładowo, w celu ułatwienia komunikacji z osobami niesłyszącymi i głuchoniemymi, przeszkolono pracownika Biura Obsługi Interesanta w zakresie znajomości języka migowego. Ponadto, mając na uwadze interes osób niepełnosprawnych, przed wejściem do urzędu zamontowano domofon, przez który osoba, niebędąca w stanie samodzielnie dostać się do budynku urzędu, może skontaktować się z pracownikiem BOI-u i poprosić o przyjęcie podania, udzielenie odpowiedzi na nurtujące ją pytanie lub o rozmowę z burmistrzem.

Władze Lubania zadbały również o to, aby jakość usług świadczonych przez urzędników była nie tylko lepsza, ale i tańsza. W ciągu minionych dwóch lat zmniejszono wydatnie koszta związane z utrzymaniem Urzędu Miasta. Na przykład koszty wynagrodzeń, które w roku 2010 wyniosły ok 3 mln 700 tys. złotych, spadły w chwili obecnej do 3 mln 380 tys. złotych. Zatem tylko na samych wynagrodzeniach zaoszczędzono ok. 311 tys. złotych.
Oszczędności poczyniono nie tylko w sferze urzędniczych wynagrodzeń. Redukcja wydatków nastąpiła także w zakresie rozmów telefonicznych, których koszty w porównaniu z rokiem 2010 spadły o połowę, czyli o ok 5 tys. zł. Cięcia dotyczyły również krajowych i zagranicznych podróży służbowych. Te pierwsze w roku 2010 kosztowały się na poziomie 38 tys. zł. Tymczasem w ciągu roku 2012 wydaliśmy na podróże tylko 11 tys. zł, czyli o 2/3 mniej. Z kolei zagraniczne podróże służbowe, na które dwa lata temu wydatkowano ponad 15 tys. zł, w minionym roku kosztowały zaledwie 8 tys. 200 złotych.
W kwestii zatrudnienia w lubańskim Urzędzie Miasta – pragnę zapewnić, że w sektorach, w których pojawiają się wakaty, staramy się nie przyjmować nowych ludzi, lecz rozdysponować pozostawione zadania między pracowników danych zespołów i wydziałów. W 2010 roku w strukturach lubańskiego magistratu zatrudnionych było 88 osób, dziś kadra urzędnicza liczy 77 osób, a więc odnotowaliśmy spadek o 11 osób – informuje Burmistrz Słowiński. Podobną zasada stosowana jest również w momencie podejmowania nowych, nie realizowanych dotychczas zadań. Taka sytuacja miała miejsce na początku bieżącego roku, kiedy to w związku z wprowadzaną tzw. ustawą śmieciową powołany został Referat ds. Obsługi Gospodarki Odpadami. Jego kierownikiem została urzędniczka pracująca dotychczas w Wydziale Spraw Obywatelskich, a pozostałe dwie osoby włączone w struktury nowego referatu przeszły z podległych urzędowi jednostek. „W ten oto sposób poczyniono a oszczędności, które nie wymagały szczególnego wysiłku lecz rozsądku i racjonalnej polityki finansowej” – reasumuje burmistrz.

Źródło: www.luban.pl
Zgłoś do moderatora   Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Pokrewne Tematy
Temat Zaczęty przez Odpowiedzi Wyświetleń Ostatnia wiadomość
Tikkurila Fińska jakość farb Hydepark lakfarb 0 2421 Ostatnia wiadomość 14 Luty, 2010, 22:53:57
wysłane przez lakfarb
Studia zaoczne, podyplomowe Jelenia Góra Karkonowska Państwowa Szkoła Wyższa Świat Kobiet Marzena Parciana 0 3477 Ostatnia wiadomość 11 Październik, 2011, 18:36:07
wysłane przez Marzena Parciana
REKLAMA
eurol olej silnikowy
30 Gości, 0 Użytkowników