Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Ten temat nie był jeszcze oceniany!
Oceń ten temat! Ocena:
Autor Wątek: Zmiany w obowiązkach meldunkowych  (Przeczytany 1948 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Moderator
*****

Punkty: +121/-0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wpisy: 638
Znajomi: brak
Dodaj do Dodaj do listy Znajomych



« : 21 Grudzień, 2012, 12:40:54 »

Od 1 stycznia 2013 r. będą obowiązywały pewne ułatwienia dla obywateli w kwestiach meldunkowych. Ustawa z dnia 7 grudnia 2012 r. o zmianie ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych oraz niektórych innych ustaw wprowadza pewne zmiany.

Poniżej znajdują się wprowadzone zmiany:

1) zniesiono obowiązek zameldowania obywateli polskich oraz obywateli Unii Europejskiej na pobyt czasowy nie przekraczający trzech miesięcy
2) zniesiono obowiązek meldunkowy wczasowiczów i turystów
3) zniesiono obowiązek właścicieli, dozorców, administratorów nieruchomości oraz zakładów pracy w zakresie kontroli spełniania obowiązku meldunkowego przez mieszkańców lub pracowników
4) wprowadzono możliwość wykonania formalności meldunkowych przez pełnomocnika. Oznacza to, że ustanowiony pełnomocnik będzie mógł nas zarówno zameldować, jak i wymeldować z miejsca pobytu stałego oraz z miejsca pobytu czasowego trwającego ponad trzy miesiące.
5) wprowadzono możliwość automatycznego wymeldowania przy zameldowaniu w nowym miejscu. Nie trzeba będzie najpierw wymeldować się w jednym urzędzie, aby dopiero w drugim urzędzie móc zameldować się w nowym miejscu.
6) wydłużono z 4 do 30 dni termin na realizację obowiązku meldunkowego
7) zniesiono karalność za niedopełnienie obowiązku meldunkowego przez obywateli polskich czy obywateli Unii Europejskiej
8 ) odstąpiono od konieczności podawania informacji o wykształceniu, obowiązku wojskowym czy przedkładania książeczki wojskowej
9) wydłużono z 3 do 6 miesięcy długość okresu wyjazdu zagranicznego, który będzie objęty obowiązkiem zgłoszenia w organie ewidencji ludności

Ponadto przesunięto zniesienie obowiązku meldunkowego z 1 stycznia 2014 r. na 1 stycznia 2016 r.
Od 2015 r. ma zostać utworzony elektroniczny Rejestr Dowodów Osobistych. Dostęp do niego będą miały urzędy gmin. Pozwoli to na złożenie wniosku o wydanie dowodu osobistego w dowolnej gminie na terenie całego kraju, niezależnie od miejsca zamieszkania.

Od 1 stycznia 2015 r. adres zameldowania nie będzie zamieszczany w dowodzie osobistym. Dzięki temu nie będzie trzeba wymieniać dokumentu, w przypadku zmiany miejsca pobytu stałego.
Zgłoś do moderatora   Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Pokrewne Tematy
Temat Zaczęty przez Odpowiedzi Wyświetleń Ostatnia wiadomość
Zmiany w ramówce TV ŁUŻYCE Lubań okiem luzyce.info Bernard 0 2525 Ostatnia wiadomość 03 Czerwiec, 2009, 09:56:42
wysłane przez Bernard
uwaga, zmiany w urzędzie - SYSTEM KOLEJKOWY PUP Lubań Powiatowy Urząd Pracy w Lubaniu 0 3606 Ostatnia wiadomość 03 Grudzień, 2010, 14:19:05
wysłane przez Powiatowy Urząd Pracy w Lubaniu
Zmiany na luban24.pl Polecane - Strona główna « 1 2 » Paweł Sokołowski 23 17214 Ostatnia wiadomość 07 Marzec, 2011, 21:02:30
wysłane przez curious
Zmiany w lubańskim urzędzie Miasto Lubań Urząd Miasta 11 10844 Ostatnia wiadomość 21 Maj, 2011, 23:08:50
wysłane przez x
Zmiany w Starostwie Powiatowym w Lubaniu Powiat lubański powiat 0 4925 Ostatnia wiadomość 21 Lipiec, 2011, 10:24:32
wysłane przez powiat
pracownk biurowy nocnej zmiany Ogłoszenia drobne zakladymiesne 4 4670 Ostatnia wiadomość 28 Czerwiec, 2012, 23:53:11
wysłane przez x
REKLAMA
eurol olej silnikowy
70 Gości, 0 Użytkowników