Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Obecna ocena:
Oceń ten temat! Ocena:
Autor Wątek: Pytania do Wójta Gminy Lubań - maj 2012  (Przeczytany 11949 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.



Punkty: +2/-56
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wpisy: 123
Znajomi: brak
Dodaj do Dodaj do listy Znajomych



« : 30 Kwiecień, 2012, 22:02:13 »

REGULAMIN
I .Informacje ogólne
Wprowadza się  komunikację z Wójtem Gminy Lubań za pomocą portalu internetowego luban24 w celu  udzielenia informacji, dyskusji i wymiany poglądów w zakresie zadań będących w kompetencji gminy.
II Regulamin
1.   Pytania do Wójta Gminy Lubań będzie można zadawać od 1 do 3 dnia każdego miesiąca.
2.   Pytania zadane po tym terminie nie będą rozpatrywane.
3.   Odpowiedzi na zadane pytania będą udzielane niezwłocznie, nie później jak w ciągu kolejnych 14 dni.
4.   Nie będą udzielane odpowiedzi na pytania wychodzące poza zakres zadań będących w kompetencji gminy.
5.   Będą jedynie udzielane informacje jawne - nie chronione prawem.
6.   Cenimy wolność słowa, ale z poszanowaniem godności. W związku z tym zapytania zawierające słowa powszechnie uważane za wulgarne i obraźliwe pozostaną bez odpowiedzi.
7.   Nie należy wywoływać konfliktów. W każdej sytuacji należy zachować spokój oraz załagadzać wszelkie spory. Wszelkie spory należy rozwiązywać prywatnie a nie przy dyskusji ogólnej.
8.   Formułując zapytania i wypowiedzi należy pamiętać, że nie pozostaje się anonimowym.
Zgłoś do moderatora   Zapisane


*

Punkty: +179/-98
Offline Offline

Płeć: Kobieta
Wpisy: 1883
Znajomi: 12
Dodaj do Dodaj do listy Znajomych


« Odpowiedź #1 : 01 Maj, 2012, 13:33:43 »

Panie Wójcie dlaczego w BIP nie można przeczytać treści niektórych zarządzeń np.
1. Zarządzanie Nr 85/OW/2011 w sprawie: zmian w budżecie gminy Lubań na rok 2011.
2. Zarządzenie Nr 69/OW/2011 w sprawie:zmiany budżetu i w budżecie Gminy Lubań na rok 2011.
 
 I drugie pytanie dlaczego BIP nie informuje o Zarządzeniach Wójta wydanych w 2012 roku. Nasuwa się wniosek, że od stycznia pracuje jedynie Rada Gminy, bo jej uchwały są.
Pozdrawiam.
Zgłoś do moderatora   Zapisane



Punkty: +4/-1
Offline Offline

Płeć: Kobieta
Wpisy: 26
Znajomi: brak
Dodaj do Dodaj do listy Znajomych



« Odpowiedź #2 : 03 Maj, 2012, 16:33:46 »

Ponawiam pytanie, na które do dziś nie otrzymałam odpowiedzi:  Ile trwa zarejestrowanie pisma przyniesionego przez petenta do  sekretariatu ? Po jakim czasie od zarejestrowania pismo trafia do adresata (wójta, przewodniczącego rady etc.)? Kto jest odpowiedzialny za doręczenie pism na właściwe biurka?
Mam nadzieję, że tym razem uzyskam odpowiedź.
« Ostatnia zmiana: 03 Maj, 2012, 16:39:34 wysłane przez nawojka » Zgłoś do moderatora   Zapisane



Punkty: +1/-124
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wpisy: 31
Znajomi: brak
Dodaj do Dodaj do listy Znajomych



« Odpowiedź #3 : 03 Maj, 2012, 20:50:10 »

1. Czy w imieniu mieszkańców mógłby Pan zaproponować radnym utworzenie wątku "Pytania do radnych" mogliby w ten sposób realizować swój ustawowy i statutowy obowiązek kontaktowania się z mieszkańcami?
2. Czy radni pełniący funkcję sołtysa (Kościelniki Dolne i Henryków Lubański ) pobierając wynagrodzenie z budżetu gminy za inkaso podatków nie naruszają prawa, o którym wspominał "duch", a mianowicie ustawę o samorządzie gminnym? Dlaczego tym również nie zajęła się Komisja Rewizyjna? Czy może dlatego, że dotyczy to jej przewodniczącej?
3. W związku z tym, że część radnych podejmuje nie korzystne decyzje dla gminy (nie wyrażono zgody na uzyskanie dofinansowania na Nawojów Śląski i Henryków Lubański - ok. 80 tys. zł ) czy i na jakich zasadach można odwołać radę gminy?
4. Organizując referendum lokalne np. w sprawie odwołania wójta kto ponosi i jakiego rzędu koszty jego organizacji?
5. Startując na wójta, mówił Pan o rozliczaniu poprzedników. W związku z tym czy stwierdził Pan jakieś nieprawidłowości i skierował Pan sprawy do organów ścigania? Jeżeli tak to proszę podać w skrócie czego dotyczą?
6. Czy gmina wypłaciła w roku 2011 i 2012 kary, odszkodowania, itp. z tytułu prowadzonej działalności w okresie poprzedniego wójta. Jeżeli tak to proszę podać konkretnie wysokość i z jakiego tytułu?
7. Pani Przewodnicząca rady na jednej z sesji zasugerowała, że z urzędu nie wyszło przygotowane przez nią pismo w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego do wojewody.  Czy to jest prawda, że tak ważne dokumenty urzędnicy nie wysyłają? Kto za to odpowiada i czy został za to ukarany?
8. Ile dotychczas z budżetu gminy (rok 2011 i 2012 ) wypłacono prowizji dla sołtysa Kościelnika Dolnego? (zaznaczam, że jest radną- więc jest osobą publiczną. Proszę o konkretną kwotę.
9. Proszę podać w rozbiciu na miesiące pełne koszty utrzymania telefonu służbowego Przewodniczącej Rady- B. Karnaś. Po Pana odpowiedzi domyślam się, że nie jest to tylko abonament. W związku z tym proszę podać koszty faktyczne wynikające z faktur?
10. Na moje pytanie nie udzielił mi Pan konkretnej odpowiedzi w sprawie pisma mieszkańców Pisarzowic dotyczące kaplicy cmentarnej. Proszę podać datę wpływu pisma do urzędu oraz datę udzielonej odpowiedzi ( zaznaczam, że ta informacja nie jest w kompetencji przewodniczącej rady).
11. Czy posiedzenia komisji rady będą nagrywane przez urząd jak sesji rady i udostępniane mieszkańcom za pomocą internetu?
12. Proszę podać ile średnio kosztuje Pana godzina pracy, Zastępcy wójta, kierownika referatu, zwykłego pracownika oraz przewodniczącej rady ( proszę przeliczyć dietę stałą przez liczbę godzin dyżuru w miesiącu)?
Zgłoś do moderatora   Zapisane



Punkty: +1/-0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wpisy: 1
Znajomi: brak
Dodaj do Dodaj do listy Znajomych



« Odpowiedź #4 : 03 Maj, 2012, 21:16:16 »

Na video ze spotkania 16.12.11, pod koniec wspomniał Pan o rozmowach na temat wykorzystania nowego gazociągu, który został ułożony na terenach gminy. Czy po 4 miesiącach sprawa się wyjaśniła? Chodziło o budowę przyłącza dla pozyskania gazu lub budowę elektrowni gazowej. Widział pan wtedy perspektywy bycia jedną z bogatszych gmin...

Proszę o wyjaśnienie czy spotkanie 6 marca z firmą opisaną w kalendarium na stronie gminy jedynie GEO odbyło się firma wiatrakowa, jeśli tak to czego dotyczyło spotkanie.  Poza tym proszę o dokładne informacje o spotkaniu z końca listopada 2011 do którego nawiązuje list od firmy geo renewables ( umieszczony 1.3.12 na stronie gminy ).

Czy jest rozważana budowa  schroniska dla zwierząt na terenie gminy, jeśli tak to na jakich działkach?

Proszę o pilną odpowiedź.
Zgłoś do moderatora   Zapisane



Punkty: +1/-124
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wpisy: 31
Znajomi: brak
Dodaj do Dodaj do listy Znajomych



« Odpowiedź #5 : 03 Maj, 2012, 21:19:49 »

1. Proszę udzielać konkretnych i prawdziwych informacji na temat ograniczania tonażu do 3,5 t na drogach gminnych. Mam na myśli drogę przez dęby w stronę Radostowa, droga w Uniegoszczy -ul. Widokowa, w Nawojowie Śląskim, Pisarzowicach i Radogoszczy gdzie nie ma tabliczek zezwalających na ruch pojazdom rolniczym. W związku z tym proszę przedstawić pismo mieszkańców Uniegoszczy- osiedla powstającego- u. Widokowa, którzy wnosili o ograniczenie tonażu przy wjeździe na budowę.
2. Proszę odpowiedzieć skoro ogranicza Pan ruch samochodom powyżej 3,5 t po drogach gminnych czy zamierza Pan oddać pobierane od nich podatki i to nie małe? Jest to ograniczanie rozwoju gminy i przedsiębiorczości. Dlaczego postępuje Pan z wolą niektórych mieszkańców nie zwracając uwagi na pozostałych, którzy mają takie pojazdy i tak samo są równoprawnymi mieszkańcami gminy. Czy jest to może ochrona nieprawidłowo wybudowanych dróg? Jeżeli tak to proszę udostępnić je tylko dla ruchu pieszych?
3. Czy jeżeli nadal będzie ograniczenie tonażu na drogach gminnych będzie można występować o zwrot podatków od środków transportowych?
4. Jak Pan zamierza zwracać koszty uszkodzonego sprzętu rolniczego na drogach gminnych doprowadzających do pól, które na dzień dzisiejszy nie nadają się do przejazdu na których brakuje nawet znaków ostrzegawczych.
Proszę o konkretne odpowiedzi, a nie wymijające jak np. z telefonem Pani przewodniczącej, bo pytałem wprost o pełne koszty a nie tylko abonament i czy operator naliczył prawidłowo, bo mnie to nie interesuje.
Zgłoś do moderatora   Zapisane



Punkty: +21/-2
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wpisy: 92
Znajomi: brak
Dodaj do Dodaj do listy Znajomych



« Odpowiedź #6 : 03 Maj, 2012, 21:22:06 »

1.Jak wyglądają w skali roku koszty usuwania wekendowych awarii wodociągów na terenie Gminy, czy robią to pracownicy Gminy, jeżeli tak, to na jakich zasadach płatności?

2.Jak są rozliczane ze zużycia paliwa przez  samochody gminne, czy na podstawie norm fabrycznych, czy są normy ustalone przez Gminę, jeżeli tak to o ile są zwiększone lub zmniejszone, kto rozlicza poszczególne samochody i jaką ma Pan, Panie Wójcie, kontrolę nad gospodarką paliwową w Gminie?
Zgłoś do moderatora   Zapisane
Aktywny użytkownik
*

Punkty: +105/-48
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wpisy: 1280
Znajomi: 15
Dodaj do Dodaj do listy Znajomych


« Odpowiedź #7 : 03 Maj, 2012, 21:26:54 »

1.Czy uważa Pan że jako wójt Gminy podejmowane przez Pana decyzje są zgodne z wolą mieszkańców?
2.Czy jest Pan świadomy tego,że większość mieszkańców jest przeciwna budowie farm wiatrowych?

Zgłoś do moderatora   Zapisane



Punkty: +6/-1
Offline Offline

Płeć: Kobieta
Wpisy: 59
Znajomi: 3
Dodaj do Dodaj do listy Znajomych



« Odpowiedź #8 : 03 Maj, 2012, 22:09:03 »

Panie wójcie. Proszę odpowiedzieć, czy Urząd Gminy Lubań był czynny 30 kwietnia o godzinie 22.02 ? Kto pracował w Urzędzie Gminy Lubań 30 kwietnia o godzinie 22.02 ?
« Ostatnia zmiana: 03 Maj, 2012, 22:11:56 wysłane przez Atena » Zgłoś do moderatora   Zapisane

Im kto potężniejszy, tym bardziej umiarkowanie z władzy korzysta.



Punkty: +21/-2
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wpisy: 92
Znajomi: brak
Dodaj do Dodaj do listy Znajomych



« Odpowiedź #9 : 03 Maj, 2012, 22:20:24 »

Panie Wójcie proszę jeszcze odpowiedzieć
1. Ile było awarii wekendowych w 2011 i w2012 r?
    W jakich godzinach jest najwięcej awarii, kto przyjmuje zgłoszenia, jak są ustalane dyżury godzinowe pracowników odpowiedzialnych za usuwanie awarii i czy są notowane nazwiska osób zgłaszających awarie?
2.Ile i za jaką kwotę zakupione było paliwo w 2011 i 2012 r., w jakiej stacji paliw i dlaczego w tej? Proszę podać zużycie paliwa na 100km dla poszczególnych samochodów będących na stanie Urzędu gminy.
2.Czy to prawda Panie Wójcie, że pracownicy z grupy interwencyjnej w godzinach pracy wykonują remonty mieszkań u niektórych pracowników Urzędu Gminy?
« Ostatnia zmiana: 03 Maj, 2012, 22:27:06 wysłane przez arek.boro » Zgłoś do moderatora   Zapisane



Punkty: +7/-0
Offline Offline

Wpisy: 71
Znajomi: brak
Dodaj do Dodaj do listy Znajomych



« Odpowiedź #10 : 03 Maj, 2012, 23:02:15 »

Prosze powiedziec ile razy i w jakich sprawach odwiedzali w roku 2010, 2011 i 2012 urzad gminy oraz pana inwestorzy i deweloperzy chcacy nas "uraczyc" farmami wiatrowymi na terenie naszej gminy?
Czy sa notatki sluzbowe sporzadzane przez pana czy tez pracownikow podczas wizyt inwestorow i deweloperow od wiatrakow? Czy jest prowadzony rejestr wizyt takich osob? Prosze go podac. Czy sa nagrania z takich wizyt? Prosze je opublikowac, w koncu sprawa dotyczy mieszkancow gminy i mamy prawo wiedziec po co i jak czesto deweloperzy i inwestorzy sa i czego chca. Zaznaczam ze czytam oficjalne  pisma publikowane przez was na stronie Gminy Luban dot. wiatrakow jak tez wiem, ze deweloperzy wiatrakowi odwiedzaja urzad gminy.
« Ostatnia zmiana: 03 Maj, 2012, 23:04:29 wysłane przez Judyta » Zgłoś do moderatora   Zapisane



Punkty: +2/-56
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wpisy: 123
Znajomi: brak
Dodaj do Dodaj do listy Znajomych



« Odpowiedź #11 : 17 Maj, 2012, 13:50:21 »

Cytuj
#1.1 Ewa Gutek:
Panie Wójcie dlaczego w BIP nie można przeczytać treści niektórych zarządzeń np.
1. Zarządzanie Nr 85/OW/2011 w sprawie: zmian w budżecie gminy Lubań na rok 2011.
2. Zarządzenie Nr 69/OW/2011 w sprawie:zmiany budżetu i w budżecie Gminy Lubań na rok 2011.
Faktycznie doszło do przeoczenia i nie załączono dokumentu pod założony plik w BIP. Jest to obecnie weryfikowane i uzupełniane. Zarządzenia, które Pani wskazała są już umieszczone i można zapoznać się z ich treścią. Ze swojej strony mogę tylko przeprosić i podziękować za słuszną uwagę.

Cytuj
#1.2 Ewa Gutek:
I drugie pytanie dlaczego BIP nie informuje o Zarządzeniach Wójta wydanych w 2012 roku. Nasuwa się wniosek, że od stycznia pracuje jedynie Rada Gminy, bo jej uchwały są.
Pozdrawiam.
Zarządzenia wydane przeze mnie w roku bieżącym są już umieszczone na stronie BIP. W związku z tym każdy zainteresowany może się z nimi już zapoznać. Niemniej jednak uważam, że na ich podstawie nie można oceniać mojej działalności, ale za uwagę dziękuję.

Cytuj
#2 nawojka:
Ponawiam pytanie, na które do dziś nie otrzymałam odpowiedzi:  Ile trwa zarejestrowanie pisma przyniesionego przez petenta do  sekretariatu ? Po jakim czasie od zarejestrowania pismo trafia do adresata (wójta, przewodniczącego rady etc.)? Kto jest odpowiedzialny za doręczenie pism na właściwe biurka?
Mam nadzieję, że tym razem uzyskam odpowiedź.
Pisma wpływające do urzędu gminy bezpośrednio lub za pośrednictwem poczty rejestruje się natychmiastowo w elektronicznym obiegu dokumentów ( § 2 załącznika  nr 1 do zarządzenia Nr 79/2011 Wójta Gminy Lubań z dnia 30 grudnia 2011 roku). Sekretariat przekazuje Zastępcy Wójta Gminy całość korespondencji celem dekretacji. W przypadku nieobecności Zastępcy Wójta Gminy czynności dekretacji dokonuje Wójt Gminy Lubań (§ 3. Załącznika nr 1 do zarządzenia nr 79/2011). Poczta jest dekretowana codziennie do godz. 10.00. Pojedyncze przesyłki wymagające natychmiastowego doręczenia, referaty przekazują sobie za pośrednictwem sekretariatu lub wewnętrznej poczty elektronicznej obiegu dokumentów ( § 4 załącznika nr 1 do zarządzenia nr 79/2011). Korespondencję z sekretariatu odbierają Kierownicy Referatów lub osoby zastępujące podczas nieobecności ( § 5 załącznika nr 1 do zarządzenia nr 79/2011 ).  W związku z tym pisma wpływające do urzędu dnia następnego są przekazywane do poszczególnych referatów. Korespondencję skierowaną do rady gminy z sekretariatu odbiera pracownik Biura Rady Gminy. Otrzymaną korespondencję przekazuje Przewodniczącemu rady gminy lub pod jego nieobecność wiceprzewodniczącemu rady w celu dekretacji i określenia sposobu załatwienia sprawy ( § 14 załącznika nr 1 do zarządzenia nr 79/2011). Korespondencja Przewodniczącej Rady Gminy jest przekazywana we wtorki podczas pełnionego przez nią dyżuru.

Cytuj
#3.1 grot:
Czy w imieniu mieszkańców mógłby Pan zaproponować radnym utworzenie wątku "Pytania do radnych" mogliby w ten sposób realizować swój ustawowy i statutowy obowiązek kontaktowania się z mieszkańcami?
W tej sprawie zwrócę się do rady gminy. Jak otrzymam odpowiedź od rady gminy to niezwłocznie o niej poinformuję.

Cytuj
#3.2 grot:
Czy radni pełniący funkcję sołtysa (Kościelniki Dolne i Henryków Lubański ) pobierając wynagrodzenie z budżetu gminy za inkaso podatków nie naruszają prawa, o którym wspominał "duch", a mianowicie ustawę o samorządzie gminnym? Dlaczego tym również nie zajęła się Komisja Rewizyjna? Czy może dlatego, że dotyczy to jej przewodniczącej?
Radni pełniący funkcje sołtysa pobierając wynagrodzenie za inkaso podatków nie naruszają ustawy o samorządzie gminnym. Natomiast pytanie dlaczego tym nie zajęła się Komisja Rewizyjna winno być skierowane do jej członków.

Cytuj
#3.3 grot:
W związku z tym, że część radnych podejmuje nie korzystne decyzje dla gminy (nie wyrażono zgody na uzyskanie dofinansowania na Nawojów Śląski i Henryków Lubański - ok. 80 tys. zł ) czy i na jakich zasadach można odwołać radę gminy?

Radę gminy, przed upływem kadencji, można odwołać tylko w drodze referendum przeprowadzonego na wniosek mieszkańców ( art. 5 ust. 1 ustawy o referendum lokalnym). Przedmiotowy wniosek musi być poparty przez co najmniej 10% uprawnionych do głosowania mieszkańców gminy. Z inicjatywą przeprowadzenia referendum gminnego może wystąpić pięciu obywateli, którym przysługuje prawo wybierania do rady gminy. Inicjator referendum powiadamia na piśmie wójta o zamiarze wystąpienia z inicjatywą przeprowadzenia referendum. W terminie 60 dni od dnia powiadomienia, inicjator przeprowadzenia referendum zbiera podpisy mieszkańców uprawnionych do wybierania organu stanowiącego danej jednostki samorządu terytorialnego , którzy chcą poprzeć inicjatywę w tej sprawie. Inicjator referendum wniosek mieszkańców przekazuje na piśmie komisarzowi wyborczemu. Komisarz wyborczy postanawia o przeprowadzeniu referendum z inicjatywy mieszkańców, jeżeli wniosek mieszkańców spełnia wymogi określone w ustawie. Szczegółowa procedura przeprowadzenia referendum opisana jest w ustawie z dnia 15 września 2000 roku o referendum lokalnym.

Cytuj
#3.4 grot:
Organizując referendum lokalne np. w sprawie odwołania wójta kto ponosi i jakiego rzędu koszty jego organizacji?
Koszty referendum pokrywa się z budżetu jednostki samorządu terytorialnego, której dotyczy referendum. Nie dotyczy to czynności wykonywanych przez komisarza wyborczego ( art. 40 ust. 1 ustawy o referendum lokalnym). W związku z tym koszt wskazanego referendum pokryte zostaną z budżetu gminy. Szacowany koszt przeprowadzenia referendum lokalnego wynosi około 20.000 złotych.

Cytuj
#3.5 grot:
Startując na wójta, mówił Pan o rozliczaniu poprzedników. W związku z tym czy stwierdził Pan jakieś nieprawidłowości i skierował Pan sprawy do organów ścigania? Jeżeli tak to proszę podać w skrócie czego dotyczą?
Tak, kilka spraw skierowałem do organów ścigania. Są to sprawy dotyczące:

a)   dopisywanie do stałego rejestru wyborców osób nie uprawnionych do głosowania podczas wyborów samorządowych w roku 2010. Podczas wyborów samorządowych w 2010 roku pracownicy urzędu gminy dopisali do stałego rejestru wyborców osoby, które wskazały miejsce zamieszkania ulica Widokowa w Uniegoszczy wraz z podaniem numeru budynku. W momencie wydawania decyzji o dopisaniu do stałego rejestru wyborców osób z ulicy Widokowej, w obrocie prawnym nie obowiązywała jeszcze uchwała Rady Gminy Lubań z dnia 9 listopada 2010 roku o nadaniu nazwy drodze wewnętrznej położonej na terenie miejscowości Uniegoszcz. Z uwagi, iż jest to akt prawa miejscowego opublikowana została ona w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego Nr 223, poz. 3644 w dniu 30 listopada 2010 roku. Stąd też zaczęła obowiązywać dopiero w dniu 14 grudnia 2010 roku, tj. po wyborach samorządowych. Osoby dopisane do stałego rejestru wyborców ze wskazanej ulicy nie miały nadanych numerów domów, a to wskazywano w wydanych decyzjach administracyjnych. Ponadto pracownicy urzędu gminy nie przeprowadzili postępowania wyjaśniającego zgodnie ze wskazaniem Państwowej Komisji Wyborczej w dniu 6 grudnia 2004 roku o numerze ZPOW-421-7/04 w celu spełnienia warunku stałego zamieszkiwania w rozumieniu art. 25 Kodeksu cywilnego;

b)   realizacji inwestycji polegającej na remoncie świetlicy wiejskiej w Radogoszczy. Podczas realizacji wskazanej inwestycji stwierdzono wiele nieprawidłowości w działaniach ze strony pracowników Urzędu Gminy, co potwierdziła w wyroku sąd orzekając na rzecz wykonawcy wypłatę roszczeń wraz z odsetkami i kosztami sądowymi. Ponadto w toku jednego z postępowań sądowych Gmina Lubań zawarła ugodę z wykonawcą w następstwie której wypłaciła jej należność główną objętą żądaniem pozwu natomiast proces kontynuowano o należności uboczne. W naszej ocenie wskazana ugoda nie znajduje żadnego uzasadnienia faktycznego i prawnego, albowiem mimo zawarcia ugody gmina nie uzyskała żadnej korzyści poza koniecznością wypłaty na rzecz wykonawcy należności głównej, co podważa sens ugody jako porozumienia, mocą którego strony czynią sobie wzajemne ustępstwa. Na skutek powyższego gmina poniosła szkodę majątkową w postaci i konieczności zapłaty odsetek i kosztów sądowych;

c)   wycinki drzew z terenu prywatnego podczas odbudowy drogi w Radostowie Dolnym. Z akt sprawy wynika, iż wycinki drzew dokonano w miesiącu listopadzie 2010 roku. Granice działki (drogi) okazano dopiero po interwencji właściciela działki, na której rosły wycięte drzewa. Ponadto nie ustalono co stało się z wyciętym drzewem. Pokrzywdzeni mieszkańcy dochodzą od gminy odszkodowania za bezprawną wycinkę drzew w kwocie 20.000 złotych;

d)   wycięcia drzew zlokalizowanych na działce gminnej w pasie drogi nr 7 w Radostowie Dolnym (49 szt. dębów, 12 szt. lip, 6 szt. olch). Z akt sprawy wynika, iż wniosek o wycinkę drzew nie był podpisany przez wnioskodawcę, a pomimo to wszczęto postępowanie administracyjne. Zastrzeżenia wzbudza dokonana wycena rzeczoznawcy drzew, który oszacował ich wartość na kwotę 2.109 zł. Na nasz wniosek dokonano szacunku wyciętego drewna zgodnie z jego klasą i jak wynika z szacunku brakarskiego szkoda poniesiona przez Gminę Lubań opiewa na kwotę 23.401,81 zł.

Cytuj
#3.6 grot:
Czy gmina wypłaciła w roku 2011 i 2012 kary, odszkodowania, itp. z tytułu prowadzonej działalności w okresie poprzedniego wójta. Jeżeli tak to proszę podać konkretnie wysokość i z jakiego tytułu?
Tak, z budżetu gminy wypłaciliśmy następujące odszkodowania dla wykonawców robót wyniku stwierdzonych nieprawidłowości podczas realizacji zadań inwestycyjnych:
a)   Przebudowa świetlicy w miejscowości Radogoszcz
ROK 2011
63.911,79 zł   koszty procesowe
194.539,07 zł   odszkodowanie (należność główna + odsetki)
ROK 2012
532,22 zł   koszty egzekucji komorniczej
b)   Budowa sieci wodociągowej w Uniegoszczy etap II
ROK 2011
3.334,00 zł   apelacja
55.563,60 zł   odszkodowanie
ROK 2012
35.469,03 zł   wyrokiem Sądu skorygowanie naliczonych przez gminę kar umownych
6.881,80 zł   koszty procesowe

Cytuj
#3.7 grot:
Pani Przewodnicząca rady na jednej z sesji zasugerowała, że z urzędu nie wyszło przygotowane przez nią pismo w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego do wojewody.  Czy to jest prawda, że tak ważne dokumenty urzędnicy nie wysyłają? Kto za to odpowiada i czy został za to ukarany?
Pismo wysłano do Wojewody Dolnośląskiego, czego dowodem jest zwrotne potwierdzenie odbioru. W związku z tym nie było podstaw do ukarania merytorycznie odpowiedzialnego pracownika.

Cytuj
#3.8 grot:
Ile dotychczas z budżetu gminy (rok 2011 i 2012 ) wypłacono prowizji dla sołtysa Kościelnika Dolnego? (zaznaczam, że jest radną- więc jest osobą publiczną. Proszę o konkretną kwotę.
Dla sołtysa wsi Kościelniki Dolne, pełniącego jednocześnie funkcję radnego gminy wypłacono prowizji:
ROK 2011   1.346,63 zł
ROK 2012   1.437,24 zł (do dnia udzielania niniejszej odpowiedzi)      

Cytuj
#3.9 grot:
Proszę podać w rozbiciu na miesiące pełne koszty utrzymania telefonu służbowego Przewodniczącej Rady- B. Karnaś. Po Pana odpowiedzi domyślam się, że nie jest to tylko abonament. W związku z tym proszę podać koszty faktyczne wynikające z faktur?
Koszty utrzymania telefonu służbowego Przewodniczącej Rady Gminy Lubań Pani Bogusławy Karnaś przedstawiają się w sposób następujący:

tab1maj.jpg



Cytuj
#3.10 grot:
Na moje pytanie nie udzielił mi Pan konkretnej odpowiedzi w sprawie pisma mieszkańców Pisarzowic dotyczące kaplicy cmentarnej. Proszę podać datę wpływu pisma do urzędu oraz datę udzielonej odpowiedzi ( zaznaczam, że ta informacja nie jest w kompetencji przewodniczącej rady).
Wniosek mieszkańców Pisarzowic w sprawie wygospodarowania środków finansowych i ujęcie budowy kaplicy cmentarnej w limicie zadań na 2012 roku wpłynęło do tutejszego urzędu gminy w dniu 24 lutego br. Przewodnicząca Rady Gminy otrzymała wskazane pismo w dniu 28.02.2012. Jak wynika z akt sprawy do dnia dzisiejszego odpowiedzi nie udzielono.

Cytuj
#3.11 grot:
Czy posiedzenia komisji rady będą nagrywane przez urząd jak sesji rady i udostępniane mieszkańcom za pomocą internetu?
W chwili obecnej nie mam wyrobionego konkretnego zdania co do przekazu posiedzeń komisji rady gminy. Jeśli zajdzie taka konieczność, to posiadam zgodnie z prawem takie uprawnienia.

Cytuj
#3.12 grot:
Proszę podać ile średnio kosztuje Pana godzina pracy, Zastępcy wójta, kierownika referatu, zwykłego pracownika oraz przewodniczącej rady ( proszę przeliczyć dietę stałą przez liczbę godzin dyżuru w miesiącu)?
Średnio godzina pracy brutto za 8 godz. pracy  wymienionych w pytaniu osób prezentuje się w sposób następujący:
Wójt gminy      55,13 zł – nienormowany czas pracy
Zastępca wójta   33,85 zł – nienormowany czas pracy
Kierownik referatu   27,30 zł
Pracownik urzędu   17,30 zł
Przewodnicząca Rady   - stała dieta w wysokości 800 zł za nienormowany czas pracy






tab1maj.jpg

* tab1maj.jpg (69.6 KB, 815x167 - powiększony/pobrany 1067 razy.)
Zgłoś do moderatora   Zapisane



Punkty: +2/-56
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wpisy: 123
Znajomi: brak
Dodaj do Dodaj do listy Znajomych



« Odpowiedź #12 : 17 Maj, 2012, 14:45:07 »

Cytuj
#4.1 dociekliwy1
Na video ze spotkania 16.12.11, pod koniec wspomniał Pan o rozmowach na temat wykorzystania nowego gazociągu, który został ułożony na terenach gminy. Czy po 4 miesiącach sprawa się wyjaśniła? Chodziło o budowę przyłącza dla pozyskania gazu lub budowę elektrowni gazowej. Widział pan wtedy perspektywy bycia jedną z bogatszych gmin...

Proszę o wyjaśnienie czy spotkanie 6 marca z firmą opisaną w kalendarium na stronie gminy jedynie GEO odbyło się firma wiatrakowa, jeśli tak to czego dotyczyło spotkanie.  Poza tym proszę o dokładne informacje o spotkaniu z końca listopada 2011 do którego nawiązuje list od firmy geo renewables ( umieszczony 1.3.12 na stronie gminy ).
Odpowiadając na pytanie dotyczące wykorzystania nowego gazociągu, który został ułożony na terenie Gminy Lubań i rozmów przeprowadzonych w miesiącu listopadzie z przedstawicielami Gaz-Systemu S.A. wystąpimy od w/w Firmy o przedstawienie możliwości wykorzystania nowego gazociągu do rozwoju infrastruktury w tym: budowy elektrowni gazowej i możliwość wykorzystania gazu do prowadzenia innej działalności przemysłowej i gospodarczej oraz ogrzewania mieszkań.
O treści Naszego pisma i otrzymanej odpowiedzi poinformuję przy udzielaniu odpowiedzi w następnych miesiącach.
Opowiadając na drugą część pytania informuję, że spotkanie z dnia 6 marca z firmą „Geo-Mikułowa I” miało na celu udzielnie informacji przez nowego Pełnomocnika Firmy „Geo-Mikułowa I” o przejęciu firmy „Fornax III”. Spotkanie z końca listopada 2011 roku dotyczyło możliwości wykorzystania terenów należących do Gminy Lubań pod przyszłe farmy wiatrowe i stacje transformatorową GPZ. Na podstawie przedstawionych na spotkaniu zamierzeń w/w forma przysłała w dniu 13 grudnia 2011 r. list intencyjny, który został zamieszczony na stronie internetowej Urzędu Gminy.

Cytuj
#4.2 dociekliwy1:
Czy jest rozważana budowa  schroniska dla zwierząt na terenie gminy, jeśli tak to na jakich działkach?
Gmina Lubań nie planuje budowy schroniska dla zwierząt na terenie Gminy Lubań.
Jednakże Związek Gmin Kwiasa, którego członkiem jest również Gmina Lubań planuje przejęcie Ośrodka Szkolenia Psów Straży Granicznej w Lubaniu, który spełnia warunki dla schroniska dla zwierząt. Członkowie Związku wskazali, iż po przejęciu Ośrodka właścicielem obiektu zostanie Związek Gmin Kwiasa. Gmina Lubań jako członek Związku wyraziła akces uczestnictwa w tym przedsięwzięciu.
Usytuowanie Ośrodka przedstawia poniżej zamieszczona mapa.

schronisko.jpg



Cytuj
#5.1 grot:
Proszę udzielać konkretnych i prawdziwych informacji na temat ograniczania tonażu do 3,5 t na drogach gminnych. Mam na myśli drogę przez dęby w stronę Radostowa, droga w Uniegoszczy -ul. Widokowa, w Nawojowie Śląskim, Pisarzowicach i Radogoszczy gdzie nie ma tabliczek zezwalających na ruch pojazdom rolniczym. W związku z tym proszę przedstawić pismo mieszkańców Uniegoszczy- osiedla powstającego- u. Widokowa, którzy wnosili o ograniczenie tonażu przy wjeździe na budowę.
Ograniczenie tonażu jest stawiane przy drogach gdzie wnioskują o to mieszkańcy lub nie będzie to utrudniało dojazdu do nieruchomości. Rzeczywiście, ze wstępnej naszej analizy wynika, iż w niektórych przypadkach znaki te muszą być przestawione ( np. droga przez dęby od strony Radostowa za siedzibę „Majątku Ziemskiego”), dodane tabliczki informujące o możliwości korzystania z nich przez sprzęt rolniczy lub nawet usunięte ( np. droga łącząca drogę krajową z drogą powiatową  koło szkoły podstawowej w Pisarzowicach).  Jest to sprawa, którą pracownicy w najbliższym czasie zweryfikują.  Za wniesienie uwagi – dziękuję.

Cytuj
#5.2 grot:
Proszę odpowiedzieć skoro ogranicza Pan ruch samochodom powyżej 3,5 t po drogach gminnych czy zamierza Pan oddać pobierane od nich podatki i to nie małe? Jest to ograniczanie rozwoju gminy i przedsiębiorczości. Dlaczego postępuje Pan z wolą niektórych mieszkańców nie zwracając uwagi na pozostałych, którzy mają takie pojazdy i tak samo są równoprawnymi mieszkańcami gminy. Czy jest to może ochrona nieprawidłowo wybudowanych dróg? Jeżeli tak to proszę udostępnić je tylko dla ruchu pieszych?
Podatki od środków transportowych muszą być pobierane. Co szczegółowo wyjaśniam w kolejnej odpowiedzi. Staram się widzieć i działać zgodnie z wolą wszystkich mieszkańców. Jak już wcześniej odpowiadałem sprawą zasadności posadowienia znaków ograniczających tonaż przy drogach gminnych zajmą się pracownicy urzędu gminy. Jak najbardziej mieszkańcy mogą do urzędu gminy zgłaszać swoje uwagi dotyczące trudności wynikających z posadowienia tych znaków, które weźmiemy pod uwagę. Niemniej jednak znaczna część dróg gminnych jest w ten sposób chroniona przed zbyt szybkim ich uszkodzeniem.

Cytuj
#5.3 grot:
Czy jeżeli nadal będzie ograniczenie tonażu na drogach gminnych będzie można występować o zwrot podatków od środków transportowych?
Obowiązek podatkowy w zakresie podatku od środków transportowych, ciąży na osobach fizycznych i osobach prawnych będących właścicielami środków transportowych bez względu na to, po jakich drogach się poruszają, gminnych, powiatowych, wojewódzkich czy krajowych.
Art. 12 ustawy o podatkach i opłatach lokalnych nie przewiduje zwolnienia od podatku od środków transportowych z tytułu ograniczenia tonażu na drogach gminnych, powiatowych, wojewódzkich czy też krajowych.
Wójt gminy nie może zaniechać poboru podatków, uprawnienia takie,  posiada zgodnie z art. 22 Ordynacji podatkowej - Minister właściwy do spraw finansów publicznych.

Cytuj
#5.4 grot:
Jak Pan zamierza zwracać koszty uszkodzonego sprzętu rolniczego na drogach gminnych doprowadzających do pól, które na dzień dzisiejszy nie nadają się do przejazdu na których brakuje nawet znaków ostrzegawczych.
Proszę o konkretne odpowiedzi, a nie wymijające jak np. z telefonem Pani przewodniczącej, bo pytałem wprost o pełne koszty a nie tylko abonament i czy operator naliczył prawidłowo, bo mnie to nie interesuje.
W chwili obecnej Gmina prowadzi remonty dróg gminnych wg następującego harmonogramu:
- w pierwszej kolejności poprzez nawiezienie tłucznia na drogi, na których mieszkańcy deklarują rozrzucenie  we własnym zakresie
- inne drogi, które w wyniku przeglądów i zgłoszeń wymagają natychmiastowego remontu celem zapewnienia przejezdności
- drogi dojazdowe do pól poszczególnych rolników będą mogły być naprawione jeśli w budżecie zostaną środki

Cytuj
#6.1 arek.boro:
Jak wyglądają w skali roku koszty usuwania wekendowych awarii wodociągów na terenie Gminy, czy robią to pracownicy Gminy, jeżeli tak, to na jakich zasadach płatności?
Gmina Lubań nie prowadzi odrębnej ewidencji kosztów usuwania  awarii, są one ewidencjonowane w ogólnych kosztach eksploatacji wodociągów gminnych.
Prace związane z usuwaniem awarii w czasie weekendów prowadzone są sporadycznie, głownie ze względu na problemy z zakupem zestawów naprawczych oraz to, że gmina nie posiada na swoim wyposażeniu koparki do prowadzenia prac ziemnych i kłopotami z ich wynajmem  w dniach wolnych od pracy.  Sporadyczne są także zgłoszenia od mieszkańców dotyczące konkretnie umiejscowionych wycieków na sieci wodociągowej, najczęściej są to zgłoszenia o braku wody w jakimś rejonie gminy bądź o słabym ciśnieniu w sieci, dlatego pracownicy pełniący dyżury w tych dniach przeważnie skupiają się na zlokalizowaniu miejsca awarii i jego odcięciu za pomocą zasuw znajdujących się w pobliżu, nadmieniam przy tym, że zlokalizowanie miejsca awarii jest jednym z najtrudniejszych elementów i może czasami trwać kilka dni, szczególnie w okresach silnych mrozów lub opadach deszczu. Usunięcie awarii odbywa się przeważnie w dniach pracy a mieszkańcom pozbawionym wody jest ona dostarczana. W weekendy usuwane są natomiast, możliwe do usunięcia przez pracowników dyżurujących, awarie związane z nieprawidłowościami pracy automatyki na stacjach uzdatniania wody, ujęciach wody i przepompowniach.
Prace te wykonują pracownicy pełniący dyżury w ramach powierzonych im dodatkowych obowiązków na czas ich pełnienia.

Cytuj
#6.2 arek.boro:
Jak są rozliczane ze zużycia paliwa przez  samochody gminne, czy na podstawie norm fabrycznych, czy są normy ustalone przez Gminę, jeżeli tak to o ile są zwiększone lub zmniejszone, kto rozlicza poszczególne samochody i jaką ma Pan, Panie Wójcie, kontrolę nad gospodarką paliwową w Gminie?
Rozliczenie zużytego paliwa przez  samochody służbowe dokonuje się na podstawie norm określonych  przez Rzeczoznawcę Samochodowego Pana mgr inż. Kazimierza Białego , który jest jednocześnie Biegłym Sądowym  w zakresie eksploatacji pojazdów mechanicznych.
Na podstawie opinii technicznej Wójt wydaje zarządzenie w sprawie norm zużycia paliwa dla poszczególnych samochodów służbowych.
W zarządzeniu tym określone są normy zużycia paliwa na 100 km – w okresie zimowym norma ta zwiększona jest o 10% ( od  1 listopada  do 31 marca ).
W przypadku przekroczenie limitu paliwa do ustalonej normy w ciągu miesiąca kierowca składa pisemne wyjaśnienie. Wójt może w uzasadnionych przypadkach zaakceptować zwiększone zużycie paliwa. W przypadku nieuzasadnionego niedoboru paliwa kosztami obciąża się kierowcę według średniej ceny paliwa obowiązującej w danym miesiącu.
Rozliczeniem paliwa zajmuje się  pracownik Urzędu Gminy mający to w zakresie czynności.
Do chwili obecnej nie zdarzyło się aby normy przewidziane były  przekroczone, wręcz przeciwnie często  występują oszczędności.
Jednocześnie informuję, iż kontrolując zasadność wyjazdów samochodów służbowych nie stwierdzono nadużyć w tym zakresie.

Cytuj
#7.1 borisem:
Czy uważa Pan że jako wójt Gminy podejmowane przez Pana decyzje są zgodne z wolą mieszkańców?
Podejmując decyzje staram się aby przed rozpoczęciem zadania konsultować je z mieszkańcami i sołtysami. Do zadań inwestycyjnych najpierw opracowujemy koncepcję i dopiero po konsultacjach przystępujemy do projektowania oraz realizacji zadania.

Cytuj
#7.2 borisem:
Czy jest Pan świadomy tego,że większość mieszkańców jest przeciwna budowie farm wiatrowych?
Z dotychczasowych spotkań z mieszkańcami dotyczących budowy farm wiatrowych wynika, że obecni na spotkaniach mieszkańcy są w przeważającej części przeciw budowie wiatraków na terenie Gminy Lubań. Dlatego wystąpiłem w dniu 7.05.2012r. z pismem do Rady Gminy Lubań o podjęcie decyzji dotyczącej możliwości dokonania zmian w dotychczasowym MPZP oraz rozpatrzenie możliwości podjęcia uchwały o zmianie zapisów dotyczących możliwości budowy Farm wiatrowych.

Cytuj
#8.1 Atena:
Panie wójcie. Proszę odpowiedzieć, czy Urząd Gminy Lubań był czynny 30 kwietnia o godzinie 22.02 ? Kto pracował w Urzędzie Gminy Lubań 30 kwietnia o godzinie 22.02 ?
Urząd gminy tego dnia był nie czynny i nikt w tym dniu nie pracował.

Cytuj
#9.1 arek.boro:
Panie Wójcie proszę jeszcze odpowiedzieć
1. Ile było awarii wekendowych w 2011 i w2012 r?
    W jakich godzinach jest najwięcej awarii, kto przyjmuje zgłoszenia, jak są ustalane dyżury godzinowe pracowników odpowiedzialnych za usuwanie awarii i czy są notowane nazwiska osób zgłaszających awarie?
W roku 2011 i 2012 nie  odnotowaliśmy szczegółowo umiejscowionych zgłoszeń o awariach sieci w dni wolne od pracy. Zgłoszenia o awariach przyjmowane są i odnotowywane w rejestrze awarii przez pracowników pełniących dyżury, w rejestrze odnotowywane są także nazwiska osób zgłaszających.

Cytuj
#9.2 arek.boro:
Ile i za jaką kwotę zakupione było paliwo w 2011 i 2012 r., w jakiej stacji paliw i dlaczego w tej? Proszę podać zużycie paliwa na 100km dla poszczególnych samochodów będących na stanie Urzędu gminy.
W roku 2011 na pięć  samochodów służbowych  zostało zakupione paliwo na kwotę 37.443,33 zł ( średnio 624 zł miesięcznie na jeden pojazd ); w roku 2012 ( od stycznia do kwietnia ) zakupiono paliwo na kwotę 16.747,26 zł  ( średnio 837 zł miesięcznie na jeden pojazd -  proszę uwzględnić wyższą cenę paliwa za 1 litr w 2012 roku ).
Paliwo zakupujemy w Stacji Paliw ”WATIS”  przy ulicy Jeleniogórskiej 14 w Lubaniu.
Jednocześnie informuję, że wybór stacji paliw poprzedzony był zapytaniem ofertowym – wybraliśmy stację paliw, która dała nam najwyższy upust przy zakupie paliwa.
Co do norm zużycia paliwa na 100 km dla poszczególnych samochodów służbowych informuję jak niżej.
SAMOCHÓD OSOBOWY DACIA DUSTER 1,6 NR REJ. WE 7262V – 10 L/100 KM
VOLKSWAGEN  DLB 30 EC  - 10 L/100 km
VOLKSWAGEN  DLB 17 EU  -  10 L/100 km
VOLKSWAGEN  DLB 04 HE  - 10,5 L/100 km
SEICENTO       DLB 75 GX -  6,6 L/100 km


Cytuj
#9.3 arek.boro:
Czy to prawda Panie Wójcie, że pracownicy z grupy interwencyjnej w godzinach pracy wykonują remonty mieszkań u niektórych pracowników Urzędu Gminy?
Pracownicy grupy interwencyjnej nigdy nie otrzymywali i nie otrzymują poleceń wykonywania prac remontowych w mieszkaniach pracowników Urzędu Gminy. Nie są nam znane także przypadki wykonywania takich prac.

Cytuj
#10 Judyta:
Prosze powiedziec ile razy i w jakich sprawach odwiedzali w roku 2010, 2011 i 2012 urzad gminy oraz pana inwestorzy i deweloperzy chcacy nas "uraczyc" farmami wiatrowymi na terenie naszej gminy?
Czy sa notatki sluzbowe sporzadzane przez pana czy tez pracownikow podczas wizyt inwestorow i deweloperow od wiatrakow? Czy jest prowadzony rejestr wizyt takich osob? Prosze go podac. Czy sa nagrania z takich wizyt? Prosze je opublikowac, w koncu sprawa dotyczy mieszkancow gminy i mamy prawo wiedziec po co i jak czesto deweloperzy i inwestorzy sa i czego chca. Zaznaczam ze czytam oficjalne  pisma publikowane przez was na stronie Gminy Luban dot. wiatrakow jak tez wiem, ze deweloperzy wiatrakowi odwiedzaja urzad gminy.
W latach 2010, 2011, 2012 odbyłem 3 spotkania z inwestorami i deweloperami dotyczące budowy Farm Wiatrowych. Wszystkie spotkania dotyczyły zareprezentowania firmy i nie były na nich podejmowane żadne zobowiązujące decyzje. Jedno ze spotkań dotyczyło organizacji wyjazdu na Farmę Wiatrową budowaną przez inwestora. Następne dotyczyło uzupełnień do wniosku o wydanie Decyzji Środowiskowej, która w konsekwencji została bez rozpatrzenia
Ze spotkań nie były sporządzone notatki oraz nagrania ponieważ nie było czynionych żadnych ustaleń. W chwili obecnej podjąłem decyzję, że każde ze spotkań z inwestorami i deweloperami organizowane będzie w obecności następujących osób:
- Wójt lub Zastępca Wójta Gminy
- Przewodnicząca Rady Gminy Lubań
- przedstawiciel Stowarzyszenia „Bezpieczna Gmina”
- Pani Agnieszka Wierzbicka – ochrona przyrody i środowiska
- sołtysi poszczególnych sołectw – jako reprezentanci mieszkańców




schronisko.jpg

* schronisko.jpg (53.6 KB, 388x326 - powiększony/pobrany 1084 razy.)
« Ostatnia zmiana: 21 Maj, 2012, 10:23:47 wysłane przez Urząd Gminy » Zgłoś do moderatora   Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Pokrewne Tematy
Temat Zaczęty przez Odpowiedzi Wyświetleń Ostatnia wiadomość
"Echa Gminy" - prawdziwe wiadomości z Gminy Lubań Hydepark « 1 2 ... 18 19 » uczciwy 276 241898 Ostatnia wiadomość 26 Marzec, 2012, 23:00:58
wysłane przez x
100 dni Wójta Gminy Lubań - zaproszenie do dyskusji Bieżące wiadomości x 0 4268 Ostatnia wiadomość 13 Kwiecień, 2011, 00:42:51
wysłane przez x
Apel Wójta Gminy Lubań Gmina Lubań « 1 2 » Urząd Gminy 18 16225 Ostatnia wiadomość 07 Luty, 2013, 08:25:20
wysłane przez Paweł Sokołowski
Turniej piłki nożnej o Puchar Wójta Gminy Lubań 02 lipiec 2011 rok Gmina Lubań Urząd Gminy 2 5340 Ostatnia wiadomość 02 Lipiec, 2011, 20:15:39
wysłane przez luna3
Turniej o Puchar Wójta Gminy Lubań 2011 Gmina Lubań Urząd Gminy 0 3020 Ostatnia wiadomość 13 Lipiec, 2011, 13:22:54
wysłane przez Urząd Gminy
Pytania do Wójta Gminy Lubań Gmina Lubań « 1 2 3 4 5 » Urząd Gminy 63 54412 Ostatnia wiadomość 31 Marzec, 2012, 21:56:22
wysłane przez Urząd Gminy
Pytania do Wójta Gminy Lubań – kwiecień 2012 Gmina Lubań Urząd Gminy 10 11575 Ostatnia wiadomość 17 Kwiecień, 2012, 12:31:46
wysłane przez Urząd Gminy
Pytania do Wójta Gminy Lubań - czerwiec 2012 Gmina Lubań Urząd Gminy 3 7669 Ostatnia wiadomość 15 Czerwiec, 2012, 13:10:51
wysłane przez Urząd Gminy
Pytania do Wójta Gminy Lubań - lipiec 2012 Gmina Lubań Urząd Gminy 0 3923 Ostatnia wiadomość 30 Czerwiec, 2012, 22:03:33
wysłane przez Urząd Gminy
Pytania do Wójta Gminy Lubań - sierpień 2012 Gmina Lubań Urząd Gminy 2 6127 Ostatnia wiadomość 16 Sierpień, 2012, 16:59:59
wysłane przez Urząd Gminy
REKLAMA
eurolpolska.pl olej silnikowy
438 Gości, 0 Użytkowników