#4.1 dociekliwy1
Na video ze spotkania 16.12.11, pod koniec wspomniał Pan o rozmowach na temat wykorzystania nowego gazociągu, który został ułożony na terenach gminy. Czy po 4 miesiącach sprawa się wyjaśniła? Chodziło o budowę przyłącza dla pozyskania gazu lub budowę elektrowni gazowej. Widział pan wtedy perspektywy bycia jedną z bogatszych gmin...
Proszę o wyjaśnienie czy spotkanie 6 marca z firmą opisaną w kalendarium na stronie gminy jedynie GEO odbyło się firma wiatrakowa, jeśli tak to czego dotyczyło spotkanie. Poza tym proszę o dokładne informacje o spotkaniu z końca listopada 2011 do którego nawiązuje list od firmy geo renewables ( umieszczony 1.3.12 na stronie gminy ).
Odpowiadając na pytanie dotyczące wykorzystania nowego gazociągu, który został ułożony na terenie Gminy Lubań i rozmów przeprowadzonych w miesiącu listopadzie z przedstawicielami Gaz-Systemu S.A. wystąpimy od w/w Firmy o przedstawienie możliwości wykorzystania nowego gazociągu do rozwoju infrastruktury w tym: budowy elektrowni gazowej i możliwość wykorzystania gazu do prowadzenia innej działalności przemysłowej i gospodarczej oraz ogrzewania mieszkań.
O treści Naszego pisma i otrzymanej odpowiedzi poinformuję przy udzielaniu odpowiedzi w następnych miesiącach.
Opowiadając na drugą część pytania informuję, że spotkanie z dnia 6 marca z firmą „Geo-Mikułowa I” miało na celu udzielnie informacji przez nowego Pełnomocnika Firmy „Geo-Mikułowa I” o przejęciu firmy „Fornax III”. Spotkanie z końca listopada 2011 roku dotyczyło możliwości wykorzystania terenów należących do Gminy Lubań pod przyszłe farmy wiatrowe i stacje transformatorową GPZ. Na podstawie przedstawionych na spotkaniu zamierzeń w/w forma przysłała w dniu 13 grudnia 2011 r. list intencyjny, który został zamieszczony na stronie internetowej Urzędu Gminy.
#4.2 dociekliwy1:
Czy jest rozważana budowa schroniska dla zwierząt na terenie gminy, jeśli tak to na jakich działkach?
Gmina Lubań nie planuje budowy schroniska dla zwierząt na terenie Gminy Lubań.
Jednakże Związek Gmin Kwiasa, którego członkiem jest również Gmina Lubań planuje przejęcie Ośrodka Szkolenia Psów Straży Granicznej w Lubaniu, który spełnia warunki dla schroniska dla zwierząt. Członkowie Związku wskazali, iż po przejęciu Ośrodka właścicielem obiektu zostanie Związek Gmin Kwiasa. Gmina Lubań jako członek Związku wyraziła akces uczestnictwa w tym przedsięwzięciu.
Usytuowanie Ośrodka przedstawia poniżej zamieszczona mapa.
#5.1 grot:
Proszę udzielać konkretnych i prawdziwych informacji na temat ograniczania tonażu do 3,5 t na drogach gminnych. Mam na myśli drogę przez dęby w stronę Radostowa, droga w Uniegoszczy -ul. Widokowa, w Nawojowie Śląskim, Pisarzowicach i Radogoszczy gdzie nie ma tabliczek zezwalających na ruch pojazdom rolniczym. W związku z tym proszę przedstawić pismo mieszkańców Uniegoszczy- osiedla powstającego- u. Widokowa, którzy wnosili o ograniczenie tonażu przy wjeździe na budowę.
Ograniczenie tonażu jest stawiane przy drogach gdzie wnioskują o to mieszkańcy lub nie będzie to utrudniało dojazdu do nieruchomości. Rzeczywiście, ze wstępnej naszej analizy wynika, iż w niektórych przypadkach znaki te muszą być przestawione ( np. droga przez dęby od strony Radostowa za siedzibę „Majątku Ziemskiego”), dodane tabliczki informujące o możliwości korzystania z nich przez sprzęt rolniczy lub nawet usunięte ( np. droga łącząca drogę krajową z drogą powiatową koło szkoły podstawowej w Pisarzowicach). Jest to sprawa, którą pracownicy w najbliższym czasie zweryfikują. Za wniesienie uwagi – dziękuję.
#5.2 grot:
Proszę odpowiedzieć skoro ogranicza Pan ruch samochodom powyżej 3,5 t po drogach gminnych czy zamierza Pan oddać pobierane od nich podatki i to nie małe? Jest to ograniczanie rozwoju gminy i przedsiębiorczości. Dlaczego postępuje Pan z wolą niektórych mieszkańców nie zwracając uwagi na pozostałych, którzy mają takie pojazdy i tak samo są równoprawnymi mieszkańcami gminy. Czy jest to może ochrona nieprawidłowo wybudowanych dróg? Jeżeli tak to proszę udostępnić je tylko dla ruchu pieszych?
Podatki od środków transportowych muszą być pobierane. Co szczegółowo wyjaśniam w kolejnej odpowiedzi. Staram się widzieć i działać zgodnie z wolą wszystkich mieszkańców. Jak już wcześniej odpowiadałem sprawą zasadności posadowienia znaków ograniczających tonaż przy drogach gminnych zajmą się pracownicy urzędu gminy. Jak najbardziej mieszkańcy mogą do urzędu gminy zgłaszać swoje uwagi dotyczące trudności wynikających z posadowienia tych znaków, które weźmiemy pod uwagę. Niemniej jednak znaczna część dróg gminnych jest w ten sposób chroniona przed zbyt szybkim ich uszkodzeniem.
#5.3 grot:
Czy jeżeli nadal będzie ograniczenie tonażu na drogach gminnych będzie można występować o zwrot podatków od środków transportowych?
Obowiązek podatkowy w zakresie podatku od środków transportowych, ciąży na osobach fizycznych i osobach prawnych będących właścicielami środków transportowych bez względu na to, po jakich drogach się poruszają, gminnych, powiatowych, wojewódzkich czy krajowych.
Art. 12 ustawy o podatkach i opłatach lokalnych nie przewiduje zwolnienia od podatku od środków transportowych z tytułu ograniczenia tonażu na drogach gminnych, powiatowych, wojewódzkich czy też krajowych.
Wójt gminy nie może zaniechać poboru podatków, uprawnienia takie, posiada zgodnie z art. 22 Ordynacji podatkowej - Minister właściwy do spraw finansów publicznych.
#5.4 grot:
Jak Pan zamierza zwracać koszty uszkodzonego sprzętu rolniczego na drogach gminnych doprowadzających do pól, które na dzień dzisiejszy nie nadają się do przejazdu na których brakuje nawet znaków ostrzegawczych.
Proszę o konkretne odpowiedzi, a nie wymijające jak np. z telefonem Pani przewodniczącej, bo pytałem wprost o pełne koszty a nie tylko abonament i czy operator naliczył prawidłowo, bo mnie to nie interesuje.
W chwili obecnej Gmina prowadzi remonty dróg gminnych wg następującego harmonogramu:
- w pierwszej kolejności poprzez nawiezienie tłucznia na drogi, na których mieszkańcy deklarują rozrzucenie we własnym zakresie
- inne drogi, które w wyniku przeglądów i zgłoszeń wymagają natychmiastowego remontu celem zapewnienia przejezdności
- drogi dojazdowe do pól poszczególnych rolników będą mogły być naprawione jeśli w budżecie zostaną środki
#6.1 arek.boro:
Jak wyglądają w skali roku koszty usuwania wekendowych awarii wodociągów na terenie Gminy, czy robią to pracownicy Gminy, jeżeli tak, to na jakich zasadach płatności?
Gmina Lubań nie prowadzi odrębnej ewidencji kosztów usuwania awarii, są one ewidencjonowane w ogólnych kosztach eksploatacji wodociągów gminnych.
Prace związane z usuwaniem awarii w czasie weekendów prowadzone są sporadycznie, głownie ze względu na problemy z zakupem zestawów naprawczych oraz to, że gmina nie posiada na swoim wyposażeniu koparki do prowadzenia prac ziemnych i kłopotami z ich wynajmem w dniach wolnych od pracy. Sporadyczne są także zgłoszenia od mieszkańców dotyczące konkretnie umiejscowionych wycieków na sieci wodociągowej, najczęściej są to zgłoszenia o braku wody w jakimś rejonie gminy bądź o słabym ciśnieniu w sieci, dlatego pracownicy pełniący dyżury w tych dniach przeważnie skupiają się na zlokalizowaniu miejsca awarii i jego odcięciu za pomocą zasuw znajdujących się w pobliżu, nadmieniam przy tym, że zlokalizowanie miejsca awarii jest jednym z najtrudniejszych elementów i może czasami trwać kilka dni, szczególnie w okresach silnych mrozów lub opadach deszczu. Usunięcie awarii odbywa się przeważnie w dniach pracy a mieszkańcom pozbawionym wody jest ona dostarczana. W weekendy usuwane są natomiast, możliwe do usunięcia przez pracowników dyżurujących, awarie związane z nieprawidłowościami pracy automatyki na stacjach uzdatniania wody, ujęciach wody i przepompowniach.
Prace te wykonują pracownicy pełniący dyżury w ramach powierzonych im dodatkowych obowiązków na czas ich pełnienia.
#6.2 arek.boro:
Jak są rozliczane ze zużycia paliwa przez samochody gminne, czy na podstawie norm fabrycznych, czy są normy ustalone przez Gminę, jeżeli tak to o ile są zwiększone lub zmniejszone, kto rozlicza poszczególne samochody i jaką ma Pan, Panie Wójcie, kontrolę nad gospodarką paliwową w Gminie?
Rozliczenie zużytego paliwa przez samochody służbowe dokonuje się na podstawie norm określonych przez Rzeczoznawcę Samochodowego Pana mgr inż. Kazimierza Białego , który jest jednocześnie Biegłym Sądowym w zakresie eksploatacji pojazdów mechanicznych.
Na podstawie opinii technicznej Wójt wydaje zarządzenie w sprawie norm zużycia paliwa dla poszczególnych samochodów służbowych.
W zarządzeniu tym określone są normy zużycia paliwa na 100 km – w okresie zimowym norma ta zwiększona jest o 10% ( od 1 listopada do 31 marca ).
W przypadku przekroczenie limitu paliwa do ustalonej normy w ciągu miesiąca kierowca składa pisemne wyjaśnienie. Wójt może w uzasadnionych przypadkach zaakceptować zwiększone zużycie paliwa. W przypadku nieuzasadnionego niedoboru paliwa kosztami obciąża się kierowcę według średniej ceny paliwa obowiązującej w danym miesiącu.
Rozliczeniem paliwa zajmuje się pracownik Urzędu Gminy mający to w zakresie czynności.
Do chwili obecnej nie zdarzyło się aby normy przewidziane były przekroczone, wręcz przeciwnie często występują oszczędności.
Jednocześnie informuję, iż kontrolując zasadność wyjazdów samochodów służbowych nie stwierdzono nadużyć w tym zakresie.
#7.1 borisem:
Czy uważa Pan że jako wójt Gminy podejmowane przez Pana decyzje są zgodne z wolą mieszkańców?
Podejmując decyzje staram się aby przed rozpoczęciem zadania konsultować je z mieszkańcami i sołtysami. Do zadań inwestycyjnych najpierw opracowujemy koncepcję i dopiero po konsultacjach przystępujemy do projektowania oraz realizacji zadania.
#7.2 borisem:
Czy jest Pan świadomy tego,że większość mieszkańców jest przeciwna budowie farm wiatrowych?
Z dotychczasowych spotkań z mieszkańcami dotyczących budowy farm wiatrowych wynika, że obecni na spotkaniach mieszkańcy są w przeważającej części przeciw budowie wiatraków na terenie Gminy Lubań. Dlatego wystąpiłem w dniu 7.05.2012r. z pismem do Rady Gminy Lubań o podjęcie decyzji dotyczącej możliwości dokonania zmian w dotychczasowym MPZP oraz rozpatrzenie możliwości podjęcia uchwały o zmianie zapisów dotyczących możliwości budowy Farm wiatrowych.
#8.1 Atena:
Panie wójcie. Proszę odpowiedzieć, czy Urząd Gminy Lubań był czynny 30 kwietnia o godzinie 22.02 ? Kto pracował w Urzędzie Gminy Lubań 30 kwietnia o godzinie 22.02 ?
Urząd gminy tego dnia był nie czynny i nikt w tym dniu nie pracował.
#9.1 arek.boro:
Panie Wójcie proszę jeszcze odpowiedzieć
1. Ile było awarii wekendowych w 2011 i w2012 r?
W jakich godzinach jest najwięcej awarii, kto przyjmuje zgłoszenia, jak są ustalane dyżury godzinowe pracowników odpowiedzialnych za usuwanie awarii i czy są notowane nazwiska osób zgłaszających awarie?
W roku 2011 i 2012 nie odnotowaliśmy szczegółowo umiejscowionych zgłoszeń o awariach sieci w dni wolne od pracy. Zgłoszenia o awariach przyjmowane są i odnotowywane w rejestrze awarii przez pracowników pełniących dyżury, w rejestrze odnotowywane są także nazwiska osób zgłaszających.
#9.2 arek.boro:
Ile i za jaką kwotę zakupione było paliwo w 2011 i 2012 r., w jakiej stacji paliw i dlaczego w tej? Proszę podać zużycie paliwa na 100km dla poszczególnych samochodów będących na stanie Urzędu gminy.
W roku 2011 na pięć samochodów służbowych zostało zakupione paliwo na kwotę 37.443,33 zł ( średnio 624 zł miesięcznie na jeden pojazd ); w roku 2012 ( od stycznia do kwietnia ) zakupiono paliwo na kwotę 16.747,26 zł ( średnio 837 zł miesięcznie na jeden pojazd - proszę uwzględnić wyższą cenę paliwa za 1 litr w 2012 roku ).
Paliwo zakupujemy w Stacji Paliw ”WATIS” przy ulicy Jeleniogórskiej 14 w Lubaniu.
Jednocześnie informuję, że wybór stacji paliw poprzedzony był zapytaniem ofertowym – wybraliśmy stację paliw, która dała nam najwyższy upust przy zakupie paliwa.
Co do norm zużycia paliwa na 100 km dla poszczególnych samochodów służbowych informuję jak niżej.
SAMOCHÓD OSOBOWY DACIA DUSTER 1,6 NR REJ. WE 7262V – 10 L/100 KM
VOLKSWAGEN DLB 30 EC - 10 L/100 km
VOLKSWAGEN DLB 17 EU - 10 L/100 km
VOLKSWAGEN DLB 04 HE - 10,5 L/100 km
SEICENTO DLB 75 GX - 6,6 L/100 km
#9.3 arek.boro:
Czy to prawda Panie Wójcie, że pracownicy z grupy interwencyjnej w godzinach pracy wykonują remonty mieszkań u niektórych pracowników Urzędu Gminy?
Pracownicy grupy interwencyjnej nigdy nie otrzymywali i nie otrzymują poleceń wykonywania prac remontowych w mieszkaniach pracowników Urzędu Gminy. Nie są nam znane także przypadki wykonywania takich prac.
#10 Judyta:
Prosze powiedziec ile razy i w jakich sprawach odwiedzali w roku 2010, 2011 i 2012 urzad gminy oraz pana inwestorzy i deweloperzy chcacy nas "uraczyc" farmami wiatrowymi na terenie naszej gminy?
Czy sa notatki sluzbowe sporzadzane przez pana czy tez pracownikow podczas wizyt inwestorow i deweloperow od wiatrakow? Czy jest prowadzony rejestr wizyt takich osob? Prosze go podac. Czy sa nagrania z takich wizyt? Prosze je opublikowac, w koncu sprawa dotyczy mieszkancow gminy i mamy prawo wiedziec po co i jak czesto deweloperzy i inwestorzy sa i czego chca. Zaznaczam ze czytam oficjalne pisma publikowane przez was na stronie Gminy Luban dot. wiatrakow jak tez wiem, ze deweloperzy wiatrakowi odwiedzaja urzad gminy.
W latach 2010, 2011, 2012 odbyłem 3 spotkania z inwestorami i deweloperami dotyczące budowy Farm Wiatrowych. Wszystkie spotkania dotyczyły zareprezentowania firmy i nie były na nich podejmowane żadne zobowiązujące decyzje. Jedno ze spotkań dotyczyło organizacji wyjazdu na Farmę Wiatrową budowaną przez inwestora. Następne dotyczyło uzupełnień do wniosku o wydanie Decyzji Środowiskowej, która w konsekwencji została bez rozpatrzenia
Ze spotkań nie były sporządzone notatki oraz nagrania ponieważ nie było czynionych żadnych ustaleń. W chwili obecnej podjąłem decyzję, że każde ze spotkań z inwestorami i deweloperami organizowane będzie w obecności następujących osób:
- Wójt lub Zastępca Wójta Gminy
- Przewodnicząca Rady Gminy Lubań
- przedstawiciel Stowarzyszenia „Bezpieczna Gmina”
- Pani Agnieszka Wierzbicka – ochrona przyrody i środowiska
- sołtysi poszczególnych sołectw – jako reprezentanci mieszkańców