#24 azymut:
Panie wójcie, wiem, ze jest już po terminie i z góry przepraszam, ale chciałbym zadać pytanie i uzyskać odpowiedź na bardzo ważne pytanie z punktu widzenia mieszkańców, a mianowicie czy to prawda, że obecna Przewodnicząca rady została wybrana niezgodni z prawe? Jeżeli to prawda, to czy zostało to skierowane do odpowiednich organów celem sprawdzeenia oraz jak to się ewentualnie ma do pobierania wynagrodzenia, i to w nie małaej wysokości przez "przewodniczącą"? Jak to się ma w stosunku do pracy rady i podejmowanych przez nią decyzji?`
pismo wojewodycala korespondencja#33 nawojka:
Szanowny Panie Wójcie!
Proszę o odpowiedź na pytania:
Gdzie należy składać pisma do Pana, zastępcy wójta, przewodniczącego rady, rady gminy? Kto dekretuje pocztę?
W jakim czasie od złożenia, pismo trafia do adresata?
Kto jest odpowiedzialny za terminowość doręczenia?
Ile trzeba czekać na odpowiedź?
Czy zawsze uzyskam odpowiedź na moje pismo i w jakiej formie? Czy też pisemnej?
Dziękuję
Sposób przyjmowania i obiegu dokumentów w urzędzie reguluje Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 roku w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych oraz moje zarządzenie z dnia 30 grudnia 2011 roku w sprawie wytycznych w zakresie wykonywania czynności kancelaryjnych w Urzędzie Gminy Lubań. Zgodnie z tymi dokumentami pocztę dekretuje Zastępca wójta. Wszystkie pisma wpływają do sekretariatu i tam są rejestrowane. Czas odpowiedzi na pismo w sprawach, w których prowadzone jest postępowanie administracyjne wprost reguluje Kodeks postępowania administracyjnego i mogą to być różne termin w zależności od prowadzonej sprawy. W innych przypadkach terminy udzielania odpowiedzi mogą wynikać z innych przepisów. W tym miejscu się zatrzymam i powiem, że są wnioski na które urząd nie jest zobligowany do udzielania odpowiedzi pisemnej, np. wnioski o zmianę planu zagospodarowania przestrzennego. Za terminowość udzielanych odpowiedzi odpowiadam ja- jako kierownik urzędu.
#34 duch:
Kto w ubiegłym roku złożył wniosek na animatora Orlik 2011 w Radogoszczy ? Kto imiennie podpisał ten wniosek i kto zadeklarował w nim 50 % zapłaty za przeprowadzone zajęcia ?
pozdrawiam wszystkich gorąco !!!
Założenia Projektu: „Animator- Moje Boisko Orlik 2012” określają, że tylko Jednostka Samorządu Terytorialnego może złożyć wniosek o dofinansowanie. W związku z powyższym Gmina Lubań złożyła wniosek. Wniosek został podpisany przez Pana Wójta i Panią Skarbnik, co jest równoznaczne z zadeklarowaniem środków na realizację zajęć. Dodatkowo zaznaczam, iż zgodnie z umową o dofinansowanie budowy Kompleksu „Orlik 2012”, Gmina ma obowiązek zatrudniać trenera środowiskowego na okres co najmniej 10 lat.
#35 duch:
Czy w tym roku będzie konkurs na animatora Orlik 2012 w Radogoszczy ? Czy i kto składał, bądź za chwilę złoży wniosek na tego animatora w sprawie dotacji za treningi ?
W roku 2011 Szkoła Podstawowa w Radogoszczy ogłosiła konkurs na Animatora Sportu w ramach Programu: „Animator- Moje Boisko Orlik 2012”. Wpłynęła jedna oferta. Zatrudniono Kandydata. We wrześniu 2011 zatrudniono drugiego Animatora. Ma to swoje źródło w specyfice prowadzonych treningów- obiekt powinien być ogólnodostępny. Spełnienie tego warunku wymaga poświęcenia dużej ilości czasu. Animatorzy prowadzili zajęcie razem, nie zgłoszono uwag, skarg. W związku z powyższym w roku 2012 złożono wniosek o dofinansowanie zajęć prowadzonych przez Animatorów z uwzględnieniem Animatorów z roku 2011. Wniosek, zgodnie z założeniami, złożyła Jednostka Samorządu Terytorialnego.
#36 duch:
Czy w Radogoszczy w 2011 r było zatrudnionych dwóch animatorów na orliku? Dlaczego w godzinach pracy animatora w 2011 r. zatrudniony animator o imieniu Krzysztof jeździł ze swoją drużyną juniorów LZS Pisarzowice po całym terenie na mecze? Czy pan na ten czas go zwalniał, czy potrącał pan mu gaże. Informuję, iż wypowiada się Pan publicznie, więc proszę o szczerą prawdę !!!
W Radogoszczy, w 2011 roku zatrudniono dwóch Animatorów. Zgodnie z zawartymi umowami, mają oni swobodę wyboru godzin, w jakich prowadzą zajęcia . W związku z powyższym, nie ma pewności, iż opisana sytuacja miała miejsca podczas godzin pracy wskazanego Animatora, na boisku Orlik 2012 w Radogoszczy.
#37 arek.boro:
Panie Wójcie, Gmina działa na podstawie Statutu Gminy Lubań, ale też obowiązuje Regulamin Organizacyjny Gminy Lubań utworzonego 14.11.2003r. z zmianami 02.07. 2009r.
Dlaczego w funkcjonowaniu Gminy nie jest uwzględniany już od ponad roku w/w dokument?
Urząd gminy funkcjonuje na bazie Regulaminu organizacyjnego wprowadzonego moim zarządzeniem nr 9/2011 z dnia 25 lutego 2011 roku w sprawie wprowadzenia Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy Lubań oraz regulaminu pracy wprowadzonego zarządzeniem z dnia 17 marca 2011 roku. Nie ukrywam, że regulamin organizacyjny w najbliższym czasie ulegnie jeszcze modyfikacjom z uwagi na zmianę podziału zadań pomiędzy poszczególnymi referatami.
#38 wolly:
W ubiegłym roku przeprowadzono audyt placówek oświatowych Gminy Lubań.
1.Czy wyniki badania mają poszerzyć ofertę edukacyjną badanych jednostek czy tylko ograniczyć koszty ich prowadzenia?
2.Czy przewidziany jest audyt dla innych obszarów działalności gminy?
1.Autyd zewnętrzny placówek oświatowych poświęcony był na szczegółowej analizie projektów organizacyjnych szkół gminy Lubań. Celem audytu było zbadanie organizacji placówek w roku szkolnym 2011/2012 w zakresie realizacji i przydziału godzin z budżetu gminy, racjonalnego planowania zajęć zgodnie z faktycznym zapotrzebowaniem i obowiązującymi przepisami prawa. Przydziału godzin ponadwymiarowych dla nauczycieli , oraz realizacji tzw. godzin karcianych. Analizie podlegały kwalifikacje kadry nauczycielskiej i przydział czynności. Celem audytu było wypracowanie wspólnych wniosków z Dyrektorami placówek szkolnych w celu właściwego planowania zgodnie z przepisami prawa zajęć płatnych z budżetu gminy .Wypracowania wspólnych wniosków do opracowania wytycznych i zastosowania w nowym projekcie organizacyjnym szkół na rok szkolny 2012/2013.Głównym zamierzeniem audytu było zbadanie kosztów zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych finansowanych z budżetu gminy z faktycznymi potrzebami wynikającymi z przepisów prawa a zaplanowanym w projekcie przez poszczególne placówki szkolne. Poddanie pod wspólną analizę racjonalnego wykorzystania środków finansowych z budżetu gminy.
2. Na chwilę obecną nie przewiduje się dodatkowych audytów.
#39 arek.boro:
Czy ostatnia sesja Rady Gminy została nagrana mimo , iż nie było przekazu na żywo przez internet?
Jeżeli tak, to kiedy możemy obejrzeć i wysłuchać w całości obrady radnych w internecie?
Nagrane sesje rady gminy są umieszczane w archiwum nagrań na stronie internetowej urzędu i dostępne do obejrzenia zazwyczaj w następny dzień po sesji.
#40 Judyta:
Slyszalam ze po przeprowadzeniu audytu w szkolach zmniejszyl pan ilosc godzin dla dzieci specjalnej troski a takze zajecia takie jak np gimnastyka korekcyjna.
Czy to jest prawda?
Czy powinno sie oszczedzac na dzieciach wymagajacych specjalnej opieki?
Ile kosztowal audyt i kto za niego zaplacil?
Kto z przedstawicieli urzedu gminy bedzie zasiadal podczas konkursu na dyrektora szkoly w Radostowie?
Czy podczas takiego konkursu powinien zasiadac przedstawiciel z urzedu, ktory ma w tej szkole dzieci? Pomijam przedstawicieli rady rodzicow i konkretnie zadaje pytanie: czy przedstawiciel urzedu, ktory ma dzieci w szkole w Radostowie powinien zasiadac w komisji podczas konkursu na dyrektora szkoly?
Po przeprowadzeniu audytu zostały wprowadzone zmiany do projektów organizacyjnych szkół od II semestru szkolnego polegające na dostosowaniu racjonalnego przydziału godzin zgodnie z kwalifikacjami nauczycieli na zajęcia płatne z budżetu gminy w tym realizacja tzw .godzin karcianych przez nauczycieli na zajęcia dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze. Dostosowanie godzin świetlicowych do faktycznego zapotrzebowania w poszczególnych placówkach szkolnych dostosowane do czasu oczekiwania na odwozy szkolne. Przydzielone godziny na zajęcia z budżetu gminy gimnastyka korekcyjna, terapia, realizowane są zgodnie z uregulowaniami i przepisami prawa w tym zakresie.
Koszt audytu: 4000 zł - zapłacony z budżetu gminy.
Po podjęciu decyzji o ogłoszeniu konkursu na stanowisko Dyrektora Szkoły obowiązują procedury przeprowadzenia konkursu w tym powołania Komisji Konkursowej. Szczegółowe procedury określają przepisy Ustawa z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym –tekst jednolity z 2001 r .Dz. U.Nr 142,poz 1591 z poź. zm. oraz Ustawa z dnia 7 września 1991 r o systemie oświaty/tekst jednolity z 2004 r Dz. U. Nr 256,poz 2572 z poź .zm./ .Dla uzupełnienia informacji dodaję ,że zgodnie z przepisami prawa z ramienia organu prowadzącego placówki szkolne – którego jest Gmina Lubań w komisji konkursowej dla wyłonienia kandydata na stanowisko dyrektora placówki szkolnej będzie uczestniczyć 3 /trzech/ przedstawicieli organu prowadzącego/- powołanych Zarządzeniem Wójta Gminy. Jednocześnie informuję, że każdy z powołanych członków komisji do wyłonienia kandydata na stanowisko dyrektora szkoły składa oświadczenia zgodnie z art.24 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r Kodeksu Postępowania Administracyjnego. Dz. U. 98 poz.1071 z 2000 r z póź .zm.
#41 Ewa Gutek:
Panie Wójcie!
Odpowiedział Pan ostatnio, że sesja wyjazdowa odbyła się w ramach prac rady. Proszę odpowiedzieć na szczegółowe pytanie. Kto był płatnikiem autokaru i pobytu. Pozdrawiam
Płatnikiem była firma Mikulowa Windfarm Sp. z o.o.
#42 Judyta:
Czy podejmie pan dzialania odnosnie braku mozliwosci ogladania sesji online? To juz drugi raz, kiedy mieszkancy nie moga ogladac. Czy to powazniejsza awaria? Sprzet niedobry? Cos innego?
Staramy się aby obraz na żywo jak i nagrania działały bez zakłóceń. Raz zdarzył się problem z nagraniem sesji (nagrany został tylko godzinny fragment), za drugim razem problem z dostępem Internetu (brak obrazu na żywo). W obu przypadkach zawiódł sprzęt.
W związku z rosnącą oglądalnością sesji przez Internet podejmujemy działania w kierunku zmodernizowania sprzętu aby transmisje i nagrania były niezawodne oraz dźwięk był lepszej jakości.
#43 Jola:
Wiadomo, iż w dzisiejszej dobie wszyscy zaciskają pasa ale realizacja planu oszczędnościowego kosztem niepełnosprawnych jest ciosem poniżej pasa. Życie osób niepełnosprawnych w naszej rzeczywistości i tak nie jest łatwą sprawą. Mam takie pytanie. Ile osób niepełnosprawnych zatrudnionych jest w Urzędzie Gminy.
Na dzień dzisiejszy w urzędzie jest zatrudnionych 5 osób z orzeczeniem o niepełnosprawności na 37 pracowników zatrudnionych w urzędzie gminy. Stanowi to wskaźnik 13,5% do ogółu zatrudnienia. Z uwagi, iż przekraczamy wskaźnik 6% jesteśmy zwolnieni z wnoszenia opłat na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.
#45 Judyta:
W Ziemi lubańskiej ukazala sie pana wypowiedz na temat powolania pana zastepcy. Pisze tam, ze zrobil to Pan za przyzwoleniem Rady. Kiedy rada wyrazila takie przyzwolenie? I jak? Ktorzy radni z Radostowa dali panu takie przyzwolenie? Prosilabym o zalaczenie takiego przyzwolenia jako odp na moje pytanie
O powyższym fakcie poinformowałem radnych podczas wspólnego posiedzenia stałych komisji rady gminy, za wyjątkiem Komisji rewizyjnej w dniu 27 grudnia 2011 roku. Niemniej jednak wszyscy członkowie Komisji rewizyjnej brali udział w przedmiotowym posiedzeniu komisji. Radni przyjęli moją decyzję bez zastrzeżeń. Żaden w biorących udział w komisji radny nie kwestionował decyzji lub nie wnosił o dodatkowe wyjaśnienia. We wspomnianej komisji wzięło udział 13 radnych, w tym radna z Radostowa. Ponadto zgodnie z art. 26a ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym, to wójt w drodze zarządzenia, powołuje oraz odwołuje swojego zastępcę lub zastępców. Pomimo tego chciałem poinformować radnych o swojej decyzji i uzyskać ich akceptację, co w mojej ocenie zostało uczynione. Jedynym pytaniem ze strony radnych było, czy Pani Aneta Usyk nadal będzie prowadziła sprawy rady. Moją pozytywna odpowiedź przyjęli z zadowoleniem.
#46 duch:
Panie Wójcie
1. proszę podać dokładnie w zł jaką wypłatę otrzymuję miesięcznie nowa wicewójt Aneta Usyk i ile to będzie kosztowało w skali całego roku wraz z tzw. trzynastką i premiami.
2. Ilu pracowników od nastania Pana kadencji Pan zwolnił, a ile zatrudnił do dnia dzisiejszego i dlaczego są ogłaszane konkursy na stanowiska a następnie Pan je unieważnia bez podania przyczyn. Czyżby nie były one godne Pana uwagi? Dlaczego niektóre osoby zatrudnił Pan poza konkursami. pozdrawiam
1.Pani Aneta Usyk jako zastępca wójta otrzymała angaż wyższy jedynie w pozycji dodatku funkcyjnego w stosunku do poprzedniego wynagrodzenia, jako kierownik Referatu Prawnego i Administracji. W tym miejscu należy podkreślić, iż nadal wykonuje wszystkie obowiązki kierownika przedmiotowego referatu oraz prowadzi biuro rady gminy. Stąd też wskażę poniżej w tabeli jej wynagrodzenie brutto:
Różnica w wynagrodzeniu wynosi 660 zł brutto.Wynagrodzenie roczne – 12 x 5416 zł= 64992 zł
Dodatkowe wynagrodzenie roczne, tzw. 13 – 5145,79 zł
Poniżej przedstawię zestawienie wynagrodzenia z uwzględnieniem poprzedniej kierownik referatu Organizacyjno-Prawnego oraz zastępcy wójta
Z przedstawionych danych wynika, iż obecnie Pani Aneta Usyk jako zastępca wójta zarabia więcej o 390 zł brutto w stosunku do byłej kierownik referatu w skali miesiąca i o 3487,13 zł mniej od poprzedniego zastępcy wójta.
W skali roku utrzymanie stanowiska poprzedniego zastępcy wójta i kierownik referatu organizacyjno-prawnego kosztowało nas podatników – 174.349,56 zł. Nie wskazuję tu już wynagrodzenia Pani Anety Usyk, która pracowała w urzędzie i przede wszystkim odpowiadała za biuro rady gminy, za co również pobierała wynagrodzenie. Obecnie Pani Aneta Usyk wykonuje wszystkie te czynności za kwotę, w skali roku, 64.992 zł.
Stąd też koszt wydatków z budżetu gminy na zastępcę wójta oraz kierownika referatu Prawnego i Administracji zmniejszy się o 105.757,56 zł.2. Odkąd pełnię funkcję Wójta Gminy Lubań, to nie zwolniłem żadnego z pracowników urzędu gminy. Dotychczas dwoje pracowników odeszło, na własny wniosek, na zasłużoną emeryturę. Jednemu pracownikowi uległa rozwiązaniu umowa o prace na czas określony, gdzie jako pracodawca nie jestem zobligowany do jej przedłużania oraz dwóch pracowników odeszło z pracy na własny wniosek, w tym jeden przeszedł na własny wniosek, za porozumieniem między jednostkami, do pracy w innym urzędzie. W kwestii zatrudniania pracowników, to w tym okresie przyjąłem do pracy 6 osób, dwie z nich na stanowisko pomocy administracyjnej, na które nie jest wymagane przeprowadzenie konkursu. Jedna osoba przeszła z innego urzędu na podstawie podpisanego porozumienia między jednostkami. Dwie osoby zostały zatrudnione na podstawie konkursu na wolne stanowisko urzędnicze. Natomiast szósta osoba, to pracownik gospodarczy w przypadku którego również nie przeprowadza się konkursu.
#47 arek.boro:
Duch śladem Twoich pytań.
Wójt ostatnio ogłosił nabór na stanowisko po Panu Sędłaku, któremu nie przedłużył umowy o pracę.Konkurs został unieważniony.Pytanie :
-Ilu było kandydatów i ilu spełniało warunki?
-Jeżeli ktoś spełniał warunki, czy była przeprowadzona rozmowa kwalifikacyjna?
Tylko jedna osoba złożyła ofertę pracy na wskazane stanowisko. W ogłoszeniu o konkursie zastrzegłem możliwość unieważnienia konkursu bez podania przyczyny, co uczyniłem. Decyzję tę podjąłem, ponieważ jeden z pracowników pracujących już w urzędzie gminy wyraził zgodę na objęcie stanowiska Kierownika Referatu Inwestycji, Rolnictwa i Ochrony Środowiska. Stąd też stanowisko zostało obsadzone bez konkursu w ramach tzw. awansu zawodowego. W mojej ocenie jest to osoba kompetentna, posiadająca odpowiednie wykształcenie oraz wiedzę.