Starostwo Powiatowe w Lubaniu ogłasza konkurs fotograficzny, w którym do wygrania jest wiele atrakcyjnych nagród.
Przepisy ogólne1. Organizatorem konkursu jest Starostwo Powiatowe w Lubaniu
2. Celem konkursu jest pokazanie miejsc, zabytków z punktu widzenia turysty, wędrowca oraz podkreślenie znaczenia artystycznego. Tematem konkursu są zdjęcia przedstawiające najbardziej atrakcyjne miasta w Powiecie Lubańskim.
3. Konkurs jest otwarty dla wszystkich fotografujących z Polski i zagranicy.
4. Do konkursu można zgłaszać fotografie w wersji cyfrowej.
5. Oceny przysłanych fotografii dokona Jury powołane przez organizatora. Decyzje Jury są ostateczne.
6. Udział w konkursie jest bezpłatny.
7. Laureaci konkursu otrzymają nagrody rzeczowe ufundowane przez organizatorów konkursu lub sponsorów.
8. Nadesłanie prac oznacza akceptację warunków konkursu i regulaminu, którego ostateczna interpretacja należy do Jury konkursu.
9. Autorzy udzielają zgody organizatorowi na wielokrotne, nieodpłatne, w całości lub w części, wykorzystanie przysłanych fotografii w różnych publikacjach, w mediach, wydawnictwach oraz w przygotowywanych wystawach.
Przepisy dotyczące prac
1. Każdy autor może zgłosić maksymalnie 20 fotografii.
2. Prace zgłaszane w postaci odbitek muszą mieć format minimalny 18x24cm i zostać przesłane w sztywnej kopercie. Zdjęcia nie mogą być oprawione, podklejone itp.
3. Prace zgłaszane w formie plików cyfrowych zapisanych na płycie CD lub DVD powinny mieć maksymalny rozmiar 5 MB, być zapisane w formacie JPG, a dłuższy bok musi mieć minimum 1200 pixeli.
4. Zezwala się w przypadku zdjęć cyfrowych na retusz fotografii, pod warunkiem, że będzie on polegał na zastosowaniu korekty globalnej, która polepsza jakość (np. nasycenie, kontrast). Nie zezwala się natomiast na stosowanie zabiegów selektywnych w celu dodawania lub odejmowania elementów, łączenia kilku fotografii, lub zmiany jej oryginalnej kompozycji.
5. Do konkursu można zgłaszać tylko fotografie nigdzie nie publikowane i nie nagradzane.
6. Do nadesłanych prac należy dołączyć spis prac zawierający:
a) dane autora: imię i nazwisko, data urodzenia, adres zamieszkania, telefon oraz ewentualny e-mail kontaktowy.
b) Wykaz prac, gdzie każda praca otrzyma numer i tytuł.
7. Każda praca powinna zostać oznaczona na odwrocie: imieniem i nazwiskiem autora i numerem zgodnym ze spisem prac.
8. W przypadku nadesłania zdjęć na płycie CD, DVD – należy opisać płytę imieniem i nazwiskiem autora oraz wypisać numery zdjęć zgodnie ze spisem prac. Każdy plik powinien mieć nazwę w postaci numeru zgodnego ze spisem prac oraz ewentualnie tytułem pracy.
9. Wyraźnie oznaczony cykl składający się z max. trzech fotografii, będzie traktowany jako jedna praca.
10. Zdjęcia nie spełniające wymogów formalnych nie wezmą udziału w Konkursie
11. Wraz z przysłanymi pracami, każdy autor podpisuje i przysyła do organizatora następującą klauzulę:
„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez organizatora Konkursu fotograficznego „drogi pątnicze szlakami cywilizacji” w celach wynikających z regulaminu tego Konkursu, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 1997 r. nr 133, poz. 883 z późniejszymi zmianami).
Oświadczam, że jestem jedynym właścicielem praw autorskich nadesłanych zdjęć i prace te nie naruszają dóbr osobistych osób trzecich.
Poprzez wysyłanie fotografii na Konkurs, nieodpłatnie przenoszę na organizatora prawo do wykorzystania moich fotografii w publikacjach oraz innych mediach, o których zdecyduje organizator.”
12. Osoby niepełnoletnie dołączają pisemną zgodę rodziców bądź opiekunów na udział w konkursie, jednocześnie rodzice lub opiekunowie podpisują, wraz z biorącym udział w konkursie powyższą klauzulę.
13. Uprawnienia, o których mowa powyżej dotyczące wykorzystania prac na wszelkich polach eksploatacji, przysługują organizatorowi nieodpłatnie, na podstawie oświadczeń złożonych przez autorów.
14. Do udziału w konkursie nie dopuszcza się prac, które nie spełniają powyższych wymogów.
15. Organizator nie zwraca nadesłanych prac.
16. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za usługi pocztowe lub działalność osób trzecich, ewentualne zniszczenie prac podczas transportu.
17. Fotografie na konkurs można dostarczyć osobiście, nadsyłać listem poleconym, przesyłką kurierską w usztywnionej kopercie na adres siedziby organizatora:
Starostwo Powiatowe w Lubaniu
ul. Mickiewicza 2
59-800 Lubań
z dopiskiem KONKURS FOTOGRAFICZNY.
Terminarz1. Nadsyłanie prac w nieprzekraczalnym terminie od 12 lipca 2011 do 22 sierpnia 2011. Decyduje data wpływu
2. Fotografie nadesłane po terminie nie będą brane pod uwagę w konkursie.
Organizator powoła Jury konkursu w celu wyłonienia najlepszych fotografii. Jury decyduje o:
- zakwalifikowaniu prac do konkursu,
- ewentualnym umieszczeniu fotografii w pokonkursowym wydawnictwie, wystawach,
- przyznaniu nagród i wyróżnień.
Ocena prac przez Jury nastąpi w terminie do 31 sierpnia 2011 r.
Decyzja Jury jest ostateczna i nie podlega weryfikacji.
Wyniki konkursu zostaną podane do publicznej wiadomości na stronach portalu internetowego Starostwa Powiatowego w Lubaniu
www.bip.powiatluban.pl.
Laureaci konkursu zostaną powiadomieni o czasie i miejscu wręczenia nagród.
Sprawy nie ujęte regulaminem i sporne rozstrzyga Jury i organizator konkursu.