Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Ten temat nie był jeszcze oceniany!
Oceń ten temat! Ocena:
Autor Wątek: Nowe połączenia kolejowe Zgorzelec – Jelenia Góra  (Przeczytany 27166 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Moderator
*****

Punkty: +121/-0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wpisy: 638
Znajomi: brak
Dodaj do Dodaj do listy Znajomych



« : 17 Czerwiec, 2011, 15:21:00 pm »

Regularne kursy 5 nowoczesnych szynobusów łączących trasę  Jelenia Góra – Zgorzelec – Węgliniec , zakupionych przez Urząd Marszałkowski rozpoczną się w grudniu tego roku. Pierwszy pilotażowych kurs ze  Zgorzelca przez Lubań do Jeleniej Góry, mający ocenić  stan techniczny, dostosowanie nowej maszyny do torów na tym odcinku, zorganizowany został 9 czerwca. Uczestnikami kursu promocyjnego byli  przedstawiciele władz województwa, min. Marszałek  Województwa Dolnośląskiego – Rafał Jurkowalniec, oraz lokalni samorządowcy, m.in. Arkadiusz Słowiński – burmistrz Lubania, Konrad Rowiński- wicestarosta lubański.

mini_Kolej.JPG

Nowoczesność, estetyka i komfort jazdy wywarł na wszystkich ogromne wrażenie. Szynobus wyposażony jest m.in. system kamer do monitorowania, klimatyzację, elektroniczne tablice informacyjne wewnętrzne jak i zewnętrzne, jak również w 2 stanowiska dla niepełnosprawnych, poruszających się na wózkach inwalidzkich. Wózek można zabezpieczyć przed niekontrolowanym przemieszczaniem się. Kolejne miesiące poświęcone zostaną dopracowaniu pozostałych, niezbędnych kwestii technicznych i formalnych, tak aby zgodnie z planem otworzyć nową trasę 11 grudnia 2011r. Wówczas to bowiem wejdzie w życie nowy rozkład jazdy na lata 2011-2012.

mini_nowy szynobus.JPG


mini_szynobus.JPG


mini_Jel.G.- Zgorzelec.JPG


mini_Kolej.JPG

* mini_Kolej.JPG (106.75 KB, 1000x750 - powiększony/pobrany 1151 razy.)
mini_nowy szynobus.JPG

* mini_nowy szynobus.JPG (84.21 KB, 1000x750 - powiększony/pobrany 1037 razy.)
mini_szynobus.JPG

* mini_szynobus.JPG (73.83 KB, 1000x750 - powiększony/pobrany 1064 razy.)
mini_Jel.G.- Zgorzelec.JPG

* mini_Jel.G.- Zgorzelec.JPG (109.82 KB, 1000x750 - powiększony/pobrany 1051 razy.)
Zgłoś do moderatora   Zapisane
Przyjaciel forum
*

Punkty: +398/-238
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wpisy: 2469
Znajomi: 11
Dodaj do Dodaj do listy Znajomych



« Odpowiedź #1 : 17 Czerwiec, 2011, 15:36:47 pm »

Cytuj
Regularne kursy 5 nowoczesnych szynobusów łączących trasę  Jelenia Góra – Zgorzelec – Węgliniec

Czy nowoczesnych???.Pracowałem na tej serii.Między nami maszynistami nazywaliśmy te szynobusy "ZEMSTĄ KONSTRUKTORAJest to produkcja zakładów PESA z Bydgoszczy.I wszystko, poza dobrymi niemieckimi silnikami ,ciągle się psuje.Beznadziejna klimatyzacja,źle dobrane(piszczące)wstawki hamulcowe,psujący się ABS i awaryjne czeskie oprogramowanie.Można by tak bez końca.Jest to produkcja z 2008 roku.Dlatego nazwałbym je nowe ale nie nowoczesne.

    Emerytowany maszynista.JB.
Zgłoś do moderatora   Zapisane

Nie jestem idealny, ale idealnie sobie z tym radzę...
Aktywny użytkownik
*

Punkty: +105/-48
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wpisy: 1280
Znajomi: 15
Dodaj do Dodaj do listy Znajomych


« Odpowiedź #2 : 17 Czerwiec, 2011, 21:41:50 pm »

Tak to jest jak Pociągi kupuje Lekarz, drogi buduje piekarz itd.
Zgłoś do moderatora   Zapisane
Przyjaciel forum
*

Punkty: +398/-238
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wpisy: 2469
Znajomi: 11
Dodaj do Dodaj do listy Znajomych



« Odpowiedź #3 : 17 Czerwiec, 2011, 23:01:58 pm »

Tak to jest jak Pociągi kupuje Lekarz, drogi buduje piekarz itd.

Swego czasu moim dyrektorem był pan po KUL-u.A wracając do "kursu promocyjnego".Koguciki,tak nazywaliśmy Przewozy Dolnośląskie,podstawili 03-jkę ponieważ ma najmniejszy przebieg.Kiedy była jeszcze w Przewozach Regionalnych więcej stała jak jeździła.Był ciągły problem ze sprężarką.Pozostałe szynobusy 04,05,06 i07 są już tak zajechane że strach się bać.Przed odejściem na emeryturę jeździłem na niemieckich szynobusach serii VT-642 Desiro.Są to szynobusy Siemensa już dziesięcioletnie ale to o nich można powiedzieć że są nowoczesne.
VT 642 Desiro: Drezno - Wrocław - Drezno
Zgłoś do moderatora   Zapisane

Nie jestem idealny, ale idealnie sobie z tym radzę...



Punkty: +220/-180
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wpisy: 253
Znajomi: brak
Dodaj do Dodaj do listy Znajomych



« Odpowiedź #4 : 03 Listopad, 2011, 21:52:29 pm »

Niebawem bo już w grudniu inauguracja połączenia. W Lubaniu, co cieszy, z tego tytułu oczyszczono z krzaków i śmieci cały pas wzdłuż torów. Ciekaw jestem czy opisywana trasa ma szansę na dłużej zagościć w rozkładzie jazdy. Osobiście rzadko korzystam z usług kolei. Ale tym razem zamierzam się kilka razy skusić. szkoda, że kuleje promocja połączenia.
Zgłoś do moderatora   Zapisane
Przyjaciel forum
*


Punkty: +465/-51
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wpisy: 2966
Znajomi: 45
Dodaj do Dodaj do listy Znajomych


« Odpowiedź #5 : 03 Listopad, 2011, 21:58:43 pm »

Dzisiejsza kolej jest wykolejona. Może jak szwagier zasiądzie na fotelu ministra infrastruktury, coś się ruszy. Oby !
Zgłoś do moderatora   Zapisane
Przyjaciel forum
*

Punkty: +398/-238
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wpisy: 2469
Znajomi: 11
Dodaj do Dodaj do listy Znajomych



« Odpowiedź #6 : 03 Listopad, 2011, 22:23:08 pm »

Dzisiejsza kolej jest wykolejona. Może jak szwagier zasiądzie na fotelu ministra infrastruktury, coś się ruszy. Oby !

Piotr nie błaznuj.Czy Ty poważnie myślisz że "szwagier" przekona np.Ciebie do jazdy tymi pociągami.Kolej pozostaw kolejarzom a Ty przejedź się na wiatraku.Myślę  że myślisz że się na tym znasz.A tymczasem przytaczasz jakieś brednie rzekomych profesorów.Ja już przeżyłem zdrowe masło i niezdrową margarynę.Zdrową margarynę i nie zdrowe masło i takie takie tam pierdoły pisane pod zapotrzebowanie.To tak jak z wiatrakami.Dla jednych cacy dla innych be.
Zgłoś do moderatora   Zapisane

Nie jestem idealny, ale idealnie sobie z tym radzę...
Przyjaciel forum
*


Punkty: +465/-51
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wpisy: 2966
Znajomi: 45
Dodaj do Dodaj do listy Znajomych


« Odpowiedź #7 : 03 Listopad, 2011, 22:33:46 pm »

Tak, myślę. W przeciwieństwie do Ciebie.
Zgłoś do moderatora   Zapisane
Przyjaciel forum
*

Punkty: +398/-238
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wpisy: 2469
Znajomi: 11
Dodaj do Dodaj do listy Znajomych



« Odpowiedź #8 : 03 Listopad, 2011, 22:36:05 pm »

Tak, myślę. W przeciwieństwie do Ciebie.

Jak dla mnie za mało wyrafinowane.Stać Cie na więcej.
Zgłoś do moderatora   Zapisane

Nie jestem idealny, ale idealnie sobie z tym radzę...


*

Punkty: +17/-26
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wpisy: 567
Znajomi: 1
Dodaj do Dodaj do listy Znajomych


jesien


WWW
« Odpowiedź #9 : 04 Listopad, 2011, 22:19:48 pm »

Czy nowoczesnych???.Pracowałem na tej serii.Między nami maszynistami nazywaliśmy te szynobusy "ZEMSTĄ KONSTRUKTORAJest to produkcja zakładów PESA z Bydgoszczy.I wszystko, poza dobrymi niemieckimi silnikami ,ciągle się psuje.Beznadziejna klimatyzacja,źle dobrane(piszczące)wstawki hamulcowe,psujący się ABS i awaryjne czeskie oprogramowanie.Można by tak bez końca.Jest to produkcja z 2008 roku.Dlatego nazwałbym je nowe ale nie nowoczesne.

    Emerytowany maszynista.JB.

hehe. mialem okazje nimi jezdzic i nawet zalapac sie na kilka awarii
o wodzie skraplajacej sie na rurach klimatyzacji i zaskakujacych podroznych 'zimnym prysznicem' nie wspomne
jednak musisz przyznac ze w porownaniu nawet do EZT z perspektywy podroznych to skok w przyszlosc. dla mnie osobiscie mega atutem jest niska podloga - szkoda ze pomimo iz wymagaloby to zaledwie kilku metrow betonu (bo szynobusy sa krotkie...) , perony sa do tego udogodnienia nieprzystosowane . tak czy siak jednak to mega wygoda - mozna wniesc ciezszy bagaz, rower, wozek inwalidzki nawet nie dysponujac nadludzka sila.

co do samego polaczenia - dzis mialem okazje jechac do i z jeleniej gory...
porazka. srednia predkosc to chyba 40km/h , na wielu odcinkach pokazywal uparcie 25km/h - a to juz szybciej niz rower...
nie rozumiem dlaczego polaczenie to ma byc realizowane na tak dlugim dystansie - to sie nie oplaca. o ile odcinek luban<>zgorzelec , po drobnych remontach , moznaby przystosowac do wiekszych predkosci - wklejalem ci kiedys loga z gpsa i jest tam wiele odcinkow gdzie zwykla manewrowka zasuwa 80km/h , i przy konkurencyjnych cenach i skutecznej promocji bylyby jakies szanse na klientow na tym odcinku, to szczerze watpie ze ktos bedzie chcial sie tluc ze zgorzelca do jeleniej tyle czasu...

dodatkowo jakos nie rozumiem dlaczego ciagnac _spalinowy_ szynobus - nabijajac mu kilometry - po zelektryfikowanej linii luban <> jelenia gora, skoro ta trasa jezdza sklady EZT - wg. mnie zreszta zbyt dlugie (nigdy chyba nie bylo sytuacji zeby frekwencja pozwolila na zapelnienie calego skladu).  byc moze EZT nie sa takie tanie - nie wszystko wiem ...

btw. co z tymi planami wpuszczenia na te linie viamontu? oni maja zdaje sie o wiele lzejsze i mniejsze szynobusiki - dwuosiowe 'technoparty'...


Zgłoś do moderatora   Zapisane

--
Przyjaciel forum
*

Punkty: +398/-238
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wpisy: 2469
Znajomi: 11
Dodaj do Dodaj do listy Znajomych



« Odpowiedź #10 : 05 Listopad, 2011, 15:23:03 pm »

Cytuj
jednak musisz przyznac ze w porownaniu nawet do EZT z perspektywy podroznych to skok w przyszlosc. dla mnie osobiscie mega atutem jest niska podloga

Tak curious przez podróżnych szynobusy postrzegane są pozytywnie.Ja wyraziłem się o nich krytycznie z innej perspektywy.O ile przy budowie szynobusów pomyślano o podróżnych to zupełnie nie przyłożono się do stworzenia w miarę wygodnych kabin maszynisty.Są klaustrofobiczne.A przecież ważne jest aby maszynista nie prowadził pociągu zestresowany.
 Kwestia cieknącej klimatyzacji i cieknących sufitów.Otóż klima była montowana już po wypuszczeniu tej serii z zakładów.Unia dała kasę ale nikt nie pomyślał o klimie.Tak więc szynobusy wracały do Bydgoszczy.Tam pruto dachy i montowano klimę.Ot taki polski folklor. I po tej modernizacji z sufitów cieknie nawet podczas opadów deszczu.

Cytuj
dodatkowo jakos nie rozumiem dlaczego ciagnac _spalinowy_ szynobus - nabijajac mu kilometry - po zelektryfikowanej linii luban <> jelenia gora, skoro ta trasa jezdza sklady EZT - wg. mnie zreszta zbyt dlugie (nigdy chyba nie bylo sytuacji zeby frekwencja pozwolila na zapelnienie calego skladu).  byc moze EZT nie sa takie tanie - nie wszystko wiem ...

Szynobusy o których rozmawiamy mają zużycie paliwa na poziomie 0,9-1,6 litra na jeden kilometr. Ale 1.6 nie spalą nawet zimą. I to niewątpliwie jest ich atutem.Uśrednione zużycie jest na poziomie 1.1 litra.
Co do EZT  to  składy nie mogą być mniejsze jak trzy człony.Nie ma fizycznej możliwości.Środkowy człon jest członem napędowym.
  Jeżeli chodzi o frekwencję to faktem jest że przewoźnik dopłaca do każdego podróżnego.Paradoksalnie więc im mniej podróżnych tym mniej trzeba dołożyć. 
Zgłoś do moderatora   Zapisane

Nie jestem idealny, ale idealnie sobie z tym radzę...
MooseDlb
Gość
« Odpowiedź #11 : 05 Listopad, 2011, 16:02:33 pm »

Niebawem bo już w grudniu inauguracja połączenia. W Lubaniu, co cieszy, z tego tytułu oczyszczono z krzaków i śmieci cały pas wzdłuż torów.

jak dla mnie jedyny plus tego przedsięwzięcia... jak na razie...

Ciekaw jestem czy opisywana trasa ma szansę na dłużej zagościć w rozkładzie jazdy.

już raz gościła....jakieś 6 miesięcy... raz sie przejechałem ta trasą...ze Zgorzelca Głównego do Lubania jechały 4 osoby, wliczając mnie i Żonę...
Zgłoś do moderatora   Zapisane


*

Punkty: +17/-26
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wpisy: 567
Znajomi: 1
Dodaj do Dodaj do listy Znajomych


jesien


WWW
« Odpowiedź #12 : 05 Listopad, 2011, 17:46:24 pm »

firefox - dzieki za informacje - teraz wszystko jasne

Zgłoś do moderatora   Zapisane

--



Punkty: +220/-180
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wpisy: 253
Znajomi: brak
Dodaj do Dodaj do listy Znajomych



« Odpowiedź #13 : 05 Listopad, 2011, 19:22:13 pm »

Tamto połączenie, o ile pamiętam, obsługiwały Przewozy Regionalne. Te mają obsługiwać Koleje Dolnośląski, czyli spółka Marszałka. Może starczy jej więcej cierpliwości. Choć moment otwarcia połączenia nie najlepszy. Grudzień. Zimno i z domu nie chce się wychodzić. A może liczą na narciarzy?
Zgłoś do moderatora   Zapisane


*

Punkty: +17/-26
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wpisy: 567
Znajomi: 1
Dodaj do Dodaj do listy Znajomych


jesien


WWW
« Odpowiedź #14 : 05 Listopad, 2011, 20:28:44 pm »

tak, narciarzy ktorzy chca sie tluc poltorej godziny z niemiec zeby zdazyc (lub nie, jesli pociag sie opozni...) na jedno z dwoch polaczen do jakuszyc lub harrahova, a nastepnie zamarznac tam na wieki, bo juz nie ma czym wrocic... Chichot
Zgłoś do moderatora   Zapisane

--
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Pokrewne Tematy
Temat Zaczęty przez Odpowiedzi Wyświetleń Ostatnia wiadomość
JUWENALIA 2008 Jelenia Góra Kalendarz wydarzeń Iza 0 3542 Ostatnia wiadomość 12 Maj, 2008, 11:05:00 am
wysłane przez Iza
Nowe połączenia kolejowe z Czechami Bieżące wiadomości Iza 0 3516 Ostatnia wiadomość 07 Lipiec, 2008, 14:05:11 pm
wysłane przez Iza
Nowe połączenia kolejowe z Lubania Bieżące wiadomości Leo 1 5275 Ostatnia wiadomość 05 Luty, 2009, 15:03:11 pm
wysłane przez MooseDlb
Na połączenia kolejowe do Leśnej i Świeradowa Zdr. jeszcze poczekamy Bieżące wiadomości Leo 0 6359 Ostatnia wiadomość 04 Marzec, 2009, 21:14:56 pm
wysłane przez Leo
Pożar hurtowni fajerwerków Jelenia Góra Bieżące wiadomości Paweł Sokołowski 0 3628 Ostatnia wiadomość 29 Grudzień, 2010, 23:41:34 pm
wysłane przez Paweł Sokołowski
KORA i MAANAM Jelenia Góra 14.04.2011 g.20:00 Kultura i sztuka Andzia 3 5706 Ostatnia wiadomość 10 Kwiecień, 2011, 10:08:23 am
wysłane przez MooseDlb
NOWE POŁĄCZENIE KOLEJOWE LUBAŃ – ZGORZELEC Powiat lubański powiat 0 4765 Ostatnia wiadomość 06 Czerwiec, 2011, 09:50:08 am
wysłane przez powiat
Pociągiem na trasie Zgorzelec-Lubań Śląski-Jelenia Góra. Informacje i Komunikaty Instytucji Paweł Sokołowski 1 5787 Ostatnia wiadomość 09 Czerwiec, 2011, 18:22:57 pm
wysłane przez kujon50
POŁĄCZENIE KOLEJOWE LUBAŃ – ZGORZELEC Polecane - Strona główna powiat 9 11907 Ostatnia wiadomość 22 Grudzień, 2011, 05:38:50 am
wysłane przez Tony
X MEMORIAŁ RYSZARDA SEMCZUKA - Jelenia Góra Kalendarz wydarzeń Paweł Sokołowski 0 3248 Ostatnia wiadomość 20 Wrzesień, 2012, 12:27:06 pm
wysłane przez Paweł Sokołowski