Głównym wątkiem drugiego spotkania Rady Sportu były konsultacje projektu uchwały Rady Miasta Lubań w sprawie zmiany uchwały Nr XXI/110/2008 Rady Miasta Lubań z dnia 29 kwietnia 2008 r. w sprawie zasad korzystania z obiektów i urządzeń sportowych użyczonych Miejskiemu Ośrodkowi Sportu i Rekreacji w Lubaniu oraz powierzenia Burmistrzowi Miasta Lubań uprawnień do ustalania wysokości opłat za korzystanie z nich.
W spotkaniu zorganizowanym 9 kwietnia w Urzędzie Miasta uczestniczyło dziewięciu członków Rady Sportu, przewodniczący –
Kazimierz Biniaszczyk oraz Elżbieta Sindrewicz – naczelnik Wydziału Infrastruktury Społecznej.
Poruszono m.in. temat finansowania obiektów sportowych, zasad ich udostępniania, opłat za korzystanie z krytej pływalni, komu będą przysługiwały zniżki (bilety ulgowe), kto będzie korzystał nieodpłatnie. Jeśli projekt uchwały zostanie przegłosowany przez Radę Miasta z opłat zwolnieni zostaną wychowankowie przedszkoli, uczniowie szkół podstawowych i gimnazjalnych, dla których organem prowadzącym jest Gmina Miejska Lubań, oraz uczniowie Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego w Lubaniu, w dniach nauki szkolnej, w ramach zajęć dydaktycznych, w godzinach od 9.00 do 15.00. Treść projektu uchwały została zaakceptowana przez Radę Sportu.
Ponadto dyskutowano m.in. o stypendiach, które powinny być przyznawane najbardziej uzdolnionych uczniom w zakresie kultury fizycznej, możliwości finansowania klubów sportowych z funduszy Unii Europejskiej. Poruszono również problem dewastacji obiektów sportowych oraz konieczności poprawy ich zabezpieczenia. Po wyczerpaniu tematów przewodniczący zamknął spotkanie rady. Koleje zaplanowano 16-ego września.