Jak zapewne widzicie trafił na Lubań 24 przycisk " +1" który jest szeroką odpowiedzia Googla na dominację "LIKE" Facebooka
Preferencje użytkowników są w tej chwili jeszcze łatwiejsze do badania od kiedy tak chętnie klikaja w Facebook'owskie "Lubię to".
Google idzie o krok dalej. Łączy badanie i dostosowywanie treści do preferencji danej osoby nie tylko przez śledzenie treści jakie ja interesują. W tej chwili "+ 1" ma być głównym kryterium oceny wszystkich treści jakie będą dostępne w grupie produktów Googla.
http://www.youtube.com/v/OAyUNI3_V2c?fs=1&hl=pl_PL&rel=0Będziemy mogli oceniać w ten sposób reklamy AdWords, filmy, strony, artykuły w wynikach organicznych, itd. Nieograniczone są przyszłe możliwości adaptacji programu - bo Google ma tak szeroką gamę produktów i tak silna pozycję że prawdopodobnie "+ 1" trafi prędzej czy później wszędzie
A w praktyce?
W praktyce użycie tego przycisku na wizytówce danej firmy będzie podnosiło jej ranking wsród konkurencji. Kliknięcie na "+ 1" w wynikach organicznych określonej liczby osób wpłynie na pozycje opiniowanej strony. Oznaczenie jako fajnej reklamy AdWords spoowoduje jej częstsze wyświetlanie i spadek kosztów dla reklamodawcy.
Dodatkowo Google będzie mogło teraz oceniać nasze zaangażowanie emocjonalne w dane dziedziny
Uczestniczyłem w beta testach (dostępnych dla grupy osób w USA) i teraz jako jeden z pierwszych serwisów w Polsce Luban24.pl używa "+ 1". Niestety są pewne ograniczenia (min. trzeba być zalogowanym), ale co to dla nas.
Temat do dyskusji ...
Czy używacie "Lubię to" z Facebooka?
Czy użyjecie " 1" z Googla?
Czy te narzędzia są dla was użyteczne?