Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Ten temat nie był jeszcze oceniany!
Oceń ten temat! Ocena:
Autor Wątek: 100 dni wójta  (Przeczytany 13555 razy)
0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.



Punkty: +2/-56
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wpisy: 123
Znajomi: brak
Dodaj do Dodaj do listy Znajomych



« : 11 Kwiecień, 2011, 18:58:36 pm »

Szanowni Mieszkańcy,
Minęło 100 dni od objęcia przeze mnie urzędu Wójta Gminy Lubań. Stąd też jest to dobry okres do pierwszych podsumowań, spostrzeżeń i refleksji. Startując w wyborach założyłem cele, które chciałbym osiągnąć w obecnej kadencji. Przede wszystkim deklarowałem zmiany w zakresie funkcjonowania rady gminy, ze szczególnym uwzględnieniem komisji rewizyjnej, poprawa obsługi klientów urzędu, poprawa szeroko rozumianego bezpieczeństwa, liczne inwestycje skonsultowane z mieszkańcami oraz zapewnienie przejrzystości, jawności i klarowności procesu politycznego.

Jako wójt gminy przekonałem radnych gminy do zasadności i celowości zwoływania oraz odbywania posiedzeń rady gminy w godzinach popołudniowych. Dodatkowo umożliwiłem mieszkańcom korzystającym z Internetu do oglądania posiedzeń rady na żywo lub w dowolnym dla siebie czasie z odtworzenia nagrania. W ten sposób nasi mieszkańcy mają zwiększone środki kontroli wobec mojej osoby oraz wszystkich radnych. Pragnę, aby moje działania, jak i radnych były znane wszystkim zainteresowanym. Ponadto drugim ogniwem kontrolnym jest komisji rewizyjna, która podczas obecnej kadencji bardzo intensywnie pracuje.  Jej członkowie poruszyli już wiele zagadnień z różnych dziedzin. W najbliższym okresie czasu przedłożony zostanie mi efekt ich dotychczasowej pracy – protokół kontroli.  

Zgodnie z moimi założeniami podjąłem kroki ułatwiające obsługę mieszkańców w tutejszym urzędzie gminy. Pierwszym z nich jest zmiana godzin pracy, tj. wydłużenie czasu pracy urzędu w poniedziałki do godz. 17.00, a skrócenie w piątek do godz. 14.00. Decyzja ta podyktowana była postulatami mieszkańców, którzy pracują zawodowo i mają trudności w załatwieniu spraw urzędowych w dotychczasowych godzinach jego pracy. Mam nadzieję, iż zaproponowana przeze mnie zmiana zostanie pozytywnie przez Państwa zaakceptowana. Ponadto przeprowadziłem reorganizację w wewnątrz urzędu. Wszyscy pracownicy otrzymali zakresy obowiązków, stworzyłem nową strukturę organizacyjną, a w chwili obecnej jestem w trakcie szukania rozwiązania zapewnienia obsługi sieci wodociągowej w godzinach popołudniowych i nocnych, w celu natychmiastowej interwencji w przypadku wystąpienia awarii.  W programie przed wyborczym podnosiłem również, iż poprawię warunki pracy urzędników. W miarę posiadanych środków finansowych kończymy remont pomieszczeń biurowych znajdujących się na parterze urzędu. Wyremontowana została sala konferencyjna oraz korytarz na drugim piętrze. Ponadto jestem w trakcie wykonania zaplecza socjalnego dla pracowników z tzw. grupy interwencyjnej. Myślę, iż poprawiając estetykę i funkcjonalność pomieszczeń biurowych, z jednej strony poprawiam warunki pracy dla urzędników, z drugiej natomiast poprawiam warunki obsługi mieszkańców. Remont pomieszczeń to nie wszystko. Zakupiliśmy nowe oprogramowanie do zarządzania cmentarzami komunalnymi oraz szeroko rozumianym mieniem komunalnym. Zakładam, iż pierwsze efekty poczynionych przeze mnie kroków, będą już zauważalne w okresie letnim, kiedy urząd gminy zacznie pracować w pełnym zakresie.

Ważną sprawą, z mojego punktu widzenia, jest przekonanie radnych gminy do przystąpienia do zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Lubań na przełomie roku 2012/2013. W tym celu zbieramy wnioski mieszkańców do końca czerwca bieżącego roku, które przekażemy do biura urbanistycznego celem ich zweryfikowania.

Istotnym punktem mojego programu przedwyborczego była realizacja inwestycji w porozumieniu z mieszkańcami. Tegoroczny budżet gminy jest szczególny, ponieważ nie uczestniczyłem od początku  w jego tworzeniu. Projekt budżetu przygotowywał mój poprzednik. W miarę możliwości, z obecnymi radnymi,  dokonaliśmy w nim korekt. Rozpoczynając inwestycję na etapie projektowania staramy się wszystko uzgadniać z sołtysami, radami sołeckimi oraz bezpośrednio zainteresowanymi mieszkańcami. Natomiast kończąc inwestycje zbieramy uwagi mieszkańców oraz ich przedstawicieli. Z zaplanowanymi do realizacji w roku bieżącym inwestycjami mogą się Państwo zapoznać na stronie www.bip.ugluban.pl.  w zakładce uchwały Rady Gminy Lubań. Zdaję sobie sprawę, iż nie wszystko uda nam się wykonać zgodnie z powyższymi założeniami, zwłaszcza w przypadku inwestycji już zaprojektowanych. W tym miejscu deklaruję, iż przyszłoroczny budżet będzie tworzony przy ścisłej współpracy i akceptacji mieszkańców.
Na dzień dzisiejszy rozpocząłem wstępne rozmowy dotyczące skanalizowania naszej gminy. Zaproponowane przez jedną z firm rozwiązanie jest godne uwagi, a przede wszystkim możliwe do zrealizowania z punktu widzenia finansowego. Szczegóły przedsięwzięcia poznają Państwo po ostatecznym jego zweryfikowaniu przez tutejszych pracowników oraz radnych gminy.

W zakresie pozyskiwania środków zewnętrznych złożyliśmy trzy następujące wnioski:
-„ Nowa przestrzeń, nowe możliwości warsztaty projektowe z graffiti i recycling art. w Gminie Lubań”;
- „Sprawa dla młodego reportera z Gminy Lubań”;
- „Lepsze życie na wsi- wyposażenie świetlicy w Radostowie”.

Znaczącą sprawą wynikłą na początku objęcia przeze mnie urzędu wójta była sprawa wynajmowania świetlic wiejskich wyremontowanych w ramach PROW, tj. świetlica w Radogoszczy i Pisarzowicach oraz świetlica w Henrykowie-remontowana w ramach RPO. Pomimo twierdzeń poprzedniego wójta gminy jak i radnych poprzedniej kadencji, mieliśmy zakaz wynajmowania-udostępniania dwóch pierwszych świetlic na spotkania-imprezy rodzinne, takie jak wesela, chrzciny lub komunie. Karą za niedotrzymanie warunków dofinansowania byłby zwrot pozyskanych środków z odsetkami oraz wyeliminowanie gminy z możliwości starania się o dofinansowanie w kolejnych trzech latach w naborach wniosków. Po wielokrotnych moich interwencjach osobistych, telefonicznych i pisemnych w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Dolnośląskiego oraz pisemnych do Ministerstwa Rolnictwa otrzymaliśmy zgodę z ministerstwa na wynajmowanie świetlic, po wcześniejszym uzupełnieniu wniosku o załącznik, tzw. NPV. Niestety w przypadku świetlicy w Henrykowie Lubańskim nie mamy jakichkolwiek możliwości udostępniania świetlicy na spotkania-imprezy rodzinne, ponieważ zgodnie z zapisem we wniosku budynek ma pełnić rolę schroniska. Nie przychylni mi radni oraz poprzedni wójt, twierdzą że zawsze można było udostępniać świetlice mieszkańcom na ich spotkania rodzinne. Zgadzam się z tym, ale robiłbym to niezgodnie z prawem, licząc na to, że nikt tego nie zgłosi do Urzędu Marszałkowskiego albo nie przyjedzie żadna kontrola w okresie najbliższych siedmiu lat. Jeżeli zdarzyłoby się inaczej, to byłbym odpowiedzialny za utratę dofinansowania przekraczającego kwotę 700 tysięcy złotych doliczając do tego odsetki, nie mówiąc o pozostałych konsekwencjach wobec gminy. Stąd też nie mogłem postąpić inaczej, jak uzyskać formalną zgodę instytucji pośredniczącej. Ze szczegółami tej sprawy oraz dokumentacją mogą się Państwo zapoznać na stronie internetowej gminy Lubań.

Pamiętając o ubiegłorocznych klęskach żywiołowych swoją pracę rozpocząłem od zlecenia opracowania planu zarządzania kryzysowego. W porozumieniu ze Starostwem Powiatowym w Lubaniu opracowaliśmy wskazany dokument, który jest obecnie wdrażany. Nad naszym bezpieczeństwem czuwają między innymi Ochotnicze Straże Pożarne. Osobiście uczestniczyłem, niemalże we wszystkich zebraniach sprawozdawczo-wyborczych naszych jednostek. Poznałem ich potrzeby, stan budynków remiz oraz ich wyposażenie. Na tej podstawie podjąłem decyzję o zwiększeniu im  dotacji z budżetu gminy, w stosunku do lat ubiegłych, aby mogli wypełniać swoje statutowe cele.  W tym miejscu chciałbym podkreślić, iż bezpieczeństwo to nie tylko ochotnicze straże pożarne. To także budowa oświetlenia drogowego, co jest uwidocznione w tegorocznym budżecie gminy oraz inne działania. Jednym z nich są interwencje do zarządców potoków i rzek. Na wniosek Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej we Wrocławiu, w porozumieniu z Miastem Lubań, mamy współtworzyć „Studium Wykonalności projektu budowy urządzeń przeciwpowdziowych na terenie miasta i gminy Lubań”.  Jest to pierwszy pozytywny sygnał w zakresie poprawy bezpieczeństwa mieszkańców naszej gminy mieszkających wzdłuż rzeki Kwisy.
Ostatnią rzeczą, na którą chciałbym zwrócić uwagę jest przepływ informacji pomiędzy moją osobą, urzędem oraz mieszkańcami. Do dnia dzisiejszego uczestniczyłem w zebraniach wiejskich we wszystkich sołectwach. Była to okazja do bezpośredniego spotkania się z Państwem, do wymiany informacji oraz podjęcie ważnej decyzji, jaką była sprawa wyboru sołtysa. Za wyjątkiem trzech sołectw, we wszystkich pozostałych, wyraziliście Państwo zgodę  na zaproponowaną przez mnie, zmianę statutu sołectwa i przeprowadzenie wyborów sołtysa na podobnych zasadach, na jakich wybierany radny rady gminy. Moim sukcesem jest zwiększenie środków finansowych do dyspozycji rad sołeckich o 100% w stosunku do roku poprzedniego. Ze swojej strony staram się na bieżąco informować Państwa o wszystkich naszych działaniach wykorzystując w tym celu Internet, lokalną gazetę, tablice ogłoszeń, a nawet przychylność Księży Proboszczów, którzy przekazują istotne informacje podczas mszy świętych, za co serdecznie dziękuję.
W ten krótki sposób podsumowując swoje dotychczasowe decyzje oraz podjęte działania przekazuję je Państwa ocenie. Liczę na Państwa uwagi i spostrzeżenia.

Z wyrazami szacunku
Zbigniew Hercuń




* wojt.png (52.67 KB, 200x133 - powiększony/pobrany 486 razy.)
« Ostatnia zmiana: 03 Czerwiec, 2011, 11:33:14 am wysłane przez Urząd Gminy » Zgłoś do moderatora   Zapisane



Punkty: +6/-19
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wpisy: 50
Znajomi: brak
Dodaj do Dodaj do listy Znajomych



« Odpowiedź #1 : 12 Kwiecień, 2011, 15:11:34 pm »

Dziękujemy panie wójcie,jest super ale będzie jeszcze lepiej...Takie zmiany,że o cho cho...
Zgłoś do moderatora   Zapisane


*

Punkty: +50/-16
Offline Offline

Płeć: Kobieta
Wpisy: 590
Znajomi: 9
Dodaj do Dodaj do listy Znajomych



« Odpowiedź #2 : 12 Kwiecień, 2011, 21:23:44 pm »

wiesz teodor mam nadzieję
że tsetse potraktuje cię tak jak na to zasługujesz
mi brakuje słów 
tsetse pozdrawiam 
Zgłoś do moderatora   Zapisane

Wczoraj do Ciebie nie należy.
Jutro niepewne...Tylko dziś jest Twoje.

Jan Paweł II



Punkty: +6/-19
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wpisy: 50
Znajomi: brak
Dodaj do Dodaj do listy Znajomych



« Odpowiedź #3 : 13 Kwiecień, 2011, 11:01:52 am »

Mając inne zdanie,znaczy że jestem złym człowiekiem?
Tyle już złych słów padło w moim kierunku,mi to lotto..
Może coś o klubie napiszecie..
Zgłoś do moderatora   Zapisane



Punkty: +3/-1
Offline Offline

Płeć: Kobieta
Wpisy: 28
Znajomi: brak
Dodaj do Dodaj do listy Znajomych



« Odpowiedź #4 : 13 Kwiecień, 2011, 18:32:42 pm »

Teodor, najwiekszy sukces, to ze wiemy co sie dzieje. Ze wojt ma odwage cywilna, ze obiecal na 100 dni zdac sprawozdanie i dotrzymal slowa. I nie ma tu o 100 walkach a nawet waszych kilka naprostowal.
Zgłoś do moderatora   Zapisane



Punkty: +0/-5
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wpisy: 8
Znajomi: brak
Dodaj do Dodaj do listy Znajomych



« Odpowiedź #5 : 25 Kwiecień, 2011, 01:01:30 am »

Dziękujemy Panie Wójcie - nasz Transparentny Cudotwórco, który obsadza wszystkie stołki znajomymi sobie osobami. Tworzenie nowych niepotrzebnych stanowisk o dziwnych nazwach to Pańska specjalność. Zobaczymy jak długo jeszcze Pański elektorat z Ciemnogrodu będzie przyklaskiwał na bezsesnsownie wydawane pieniądze. Naczelny Strażak Kontroler doprawdy niezbędne stanowisko. Z życzeniami dalszych sukcesów

                                                                                                          M.
Zgłoś do moderatora   Zapisane
Studio Eline.pl
Administrator
*****
*

Punkty: +154/-6
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wpisy: 1430
Znajomi: 14
Dodaj do Dodaj do listy Znajomych


Marketing w sieci. Daj się znaleźć!


WWW
« Odpowiedź #6 : 26 Kwiecień, 2011, 14:02:51 pm »

1. Jak można obsadzić stanowisko osobą nieznaną ?
2. "elektorat z Ciemnogrodu" - dobrze że Ciemnogród z dużej litery bo można by posądzić tę uwagę o brak szacunku do wyborców i ich miejsca zamieszkania ...

Nie ma to jak rzeczowa krytyka
Zgłoś do moderatora   Zapisane

Aktywny użytkownik
*

Punkty: +105/-48
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wpisy: 1280
Znajomi: 15
Dodaj do Dodaj do listy Znajomych


« Odpowiedź #7 : 26 Kwiecień, 2011, 21:55:37 pm »

możecie ten temat poruszyć ..np. w Koniu słyszałem że sam Wójt wybiera się na Kabarety ... no chyba GMINA ... nie da ciała Co??
Zgłoś do moderatora   Zapisane



Punkty: +6/-19
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wpisy: 50
Znajomi: brak
Dodaj do Dodaj do listy Znajomych



« Odpowiedź #8 : 04 Maj, 2011, 15:19:29 pm »

Prezes klubu tak się zmobilizował,a zawodnicy dają ciała.Nikt niczego dobrego nie widzi,czy drużyna została uśpiona do następnych wyborów?Myślę,że klubowicze mają zakaz kontaktu z mediami.Niczego im komentować nie wolno,lansować może się tylko szef.,tłumaczyć też..
Na oficjalnej str.urzędu informacji jak na lekarstwo,tu też nic nowego..Lokalna prasa publikuje portret prezesa,by nikt nie miał wątpliwości kto rządzi gminą Lubań,a reszta to stare informacje.Taki to mamy klub...Echa Prawdziwe milczą..
Pozdrawiam,aby do wiosny....



Zgłoś do moderatora   Zapisane


*

Punkty: +50/-16
Offline Offline

Płeć: Kobieta
Wpisy: 590
Znajomi: 9
Dodaj do Dodaj do listy Znajomych



« Odpowiedź #9 : 04 Maj, 2011, 15:59:38 pm »

teodor ułatwię ci i podpowiem
że Pan wójt przyjmuje interesantów
codziennie od godziny 12-tej
i daję ci słowo
że odpowie na każde twoje pytanie 

co do tłumaczenia
to moim zdaniem Pan wójt bardzo dobrze mówi po polsku
więc po co coś tłumaczyć 
wystarczy wysłuchać

co do lansowania się pracowników w Urzędzie Gminy
to może tobie trudno to zrozumieć
ale tam nikt nie ma na to czasu
tam się teraz ciężko pracuje

a wiosna to już półmetek minęła   Chichot   

Zgłoś do moderatora   Zapisane

Wczoraj do Ciebie nie należy.
Jutro niepewne...Tylko dziś jest Twoje.

Jan Paweł II



Punkty: +6/-19
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wpisy: 50
Znajomi: brak
Dodaj do Dodaj do listy Znajomych



« Odpowiedź #10 : 05 Maj, 2011, 14:36:51 pm »

Obrona jak zwykle czujna.
Szukanie haków ciężka praca.
Kopanie dołków pod innymi też ciężka praca.,czasem można samemu w te dołki wpaść...
Zgłoś do moderatora   Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Pokrewne Tematy
Temat Zaczęty przez Odpowiedzi Wyświetleń Ostatnia wiadomość
100 dni Wójta Gminy Lubań - zaproszenie do dyskusji Bieżące wiadomości x 0 5449 Ostatnia wiadomość 13 Kwiecień, 2011, 00:42:51 am
wysłane przez x
3 dni z patriotyzmem Polecane - Strona główna red. 9 12324 Ostatnia wiadomość 20 Listopad, 2012, 20:23:04 pm
wysłane przez edward osman
Kupie lub przyjme ziemie humus około 100 ton Ogłoszenia drobne mawer102 0 2494 Ostatnia wiadomość 19 Maj, 2013, 13:00:30 pm
wysłane przez mawer102
100 pytań do... Miasto Lubań Urząd Miasta 0 3612 Ostatnia wiadomość 06 Grudzień, 2013, 13:26:44 pm
wysłane przez Urząd Miasta
BABCIOM I DZIADKOM 100 LAT Bieżące wiadomości Przedszkole Niepubliczne 1 34037 Ostatnia wiadomość 21 Styczeń, 2014, 18:32:01 pm
wysłane przez Przedszkole Niepubliczne
BRAWO DLA WÓJTA HERCUNIA!!!!!! Hydepark MMM 5 6064 Ostatnia wiadomość 12 Czerwiec, 2014, 23:17:15 pm
wysłane przez x