Lubań Luban24 Wiadomości z Lubania

Bieżące Wiadomości => Powiat lubański => Wątek zaczęty przez: powiat 12 Wrzesień, 2014, 08:52:08 am



Tytuł: Sprzeciw zmianie organizacji ruchu przy targowisku miejskim
Wiadomość wysłana przez: powiat 12 Wrzesień, 2014, 08:52:08 am
O powrót do starej organizacji ruchu na ulicy Podwale zaapelował Walery Czarnecki. Chodzi o zmianę sposobu parkowania przy lubańskim targowisku. Zamiana organizacji ruchu miała polegać na parkowaniu pojazdów równolegle do osi jezdni a nie jak dotychczas ukośnie w stosunku kierunku jazdy.

Starosta Lubański, Walery Czarnecki, przyznaje, że zdziwił się, gdy zobaczył nową organizację ruchu przy lubańskim targowisku.

Nowy sposób parkowania zmniejszyłby liczbę miejsc postojowych. Nie mogłem zgodzić się na tą propozycję, ponieważ miejsc parkingowych na ternie miasta jest mało a zwłaszcza w tak newralgicznym punkcie jakim jest nasze targowisko, gdzie jest to szczególnie odczuwalne. Dlatego zaapelowałem do władz naszego województwa o wycofaniu się z tej decyzji – tłumaczy Walery Czarnecki.

Po interwencji starosty, podczas spotkania z przedstawicielami dolnośląskiej służby dróg i kolei, w którym uczestniczyli przedstawiciele rady powiatu oraz kierownictwo powiatowego zarządu dróg wypracowano wspólne stanowisko w tej sprawie.

Na koniec października zostanie przeprowadzona zmiana, zatwierdzonej przez służby dolnośląskiego urzędu marszałkowskiego organizacji ruchu – mówi starosta. W zatoczkach przy targowisku pozostaną ustawienia ukośne co nie zmniejszy ilości miejsc parkingowych. Pojawi się jednak znak ograniczający możliwość parkowania przez pojazdy ciężarowe i półciężarowe. To rozwiązanie nie będzie dotyczyło samochodów osobowych – podsumowuje Walery Czarnecki, starosta lubański.


Tytuł: Odp: Sprzeciw zmianie organizacji ruchu przy targowisku miejskim
Wiadomość wysłana przez: Lider 12 Wrzesień, 2014, 11:15:02 am
I bardzo dobrze, i brawo Panie Starosto :)

O ile narysowanie pasów i tym samym uporządkowanie parkingu (oddalenie od przejść dla pieszych i przystanku autobusowego miejsc parkingowych, bo zaparkowane auta utrudniały widoczność pieszych i pasażerów oraz podjazd autobusów i busów) było słuszne, to nakaz parkowania równolegle do drogi był niepraktyczny i za daleko idący.

Brawo, że utrzymano ukośne parkowanie i brawo, że wreszcie będzie zakaz parkowania pojazdów półciężarowych bo to one były największą zmorą i utrudniały przejazd innym autom.

Dziwiło mnie, że w dni targowe parkowały tam na całe przedpołudnie samochody dostawcze półciężarowe osób handlujących na rynku. Przecież ich klienci nie mieli gdzie zaparkować i często rezygnowali z zakupów. Czy osoby handlujące nie wiedziały, że strzelają sobie tym w stopę. W dodatku często oberwało się jakiemuś nieszczęśnikowi który nieopacznie stanął na miejscu parkingowym które upatrzył sobie dostawca lub sprzedawca.

A swoją drogą, tak na marginesie, może prezes Chromexu wreszcie coś zrobi bo ja do tej pory efekty jego pracy są mizerne. Dom wiejski należący do Chromexu w centrum miasta straszy nieremontowany od 100 lat a przy placu targowym zarządzanym również przez Chromex, przez tyle lat prezes nie pomyślał o znaczącym zwiększeniu miejsc parkingowych poza małym, ciasnym, w dodatku płatnym parkingu. Niech ten prezes wreszcie coś zrobi albo właściciel niech go zmieni. Może po drugiej stronie Siekierki niech wydzierżawi grunty, zrobi parking i kładkę. Coś dla ludzi jak chce na nich zarabiać, a nie działać jak w czasach pierwotnego kapitalizmu. Niech trochę ruszy głową a nie wyręcza się służbami powiatowymi i miejskimi.