Lubań Luban24 Wiadomości z Lubania

Promowane wydarzenia => Polecane - Strona główna => Wątek zaczęty przez: x 19 Wrzesień, 2013, 13:02:04



Tytuł: Ufaj, ale sprawdzaj
Wiadomość wysłana przez: x 19 Wrzesień, 2013, 13:02:04
Urząd Komunikacji Elektronicznej we współpracy z Powiatowym Rzecznikiem konsumentów w Lubaniu oraz Łużyckim Centrum Rozwoju zaprasza na SEMINARIUM EDUKACYJNE organizowane w ramach kampanii informacyjnej „Ufaj, ale sprawdzaj”skierowanej do konsumentów 50+.

Celem spotkania jest zapoznanie konsumentów z zagadnieniami dotyczącymi zawierania umów na usługi telekomunikacyjne oraz zagrożeń wynikających z nieuczciwych praktyk rynkowych stosowanych przez niektórych przedstawicieli handlowych.

Seminarium odbędzie się w dniu 25 września 2013 o godz. 11.00 w sali  konferencyjnej Łużyckiego Centrum Rozwoju w Lubaniu, ul. Rynek-Sukiennice 38.


Tytuł: Odp: Ufaj, ale sprawdzaj
Wiadomość wysłana przez: Firefoks 19 Wrzesień, 2013, 22:37:31
Cytuj
Celem spotkania jest zapoznanie konsumentów z zagadnieniami dotyczącymi zawierania umów na usługi telekomunikacyjne oraz zagrożeń wynikających z nieuczciwych praktyk rynkowych stosowanych przez niektórych przedstawicieli handlowych.

 No nie rozumiem. Ku**a nie rozumiem. Jeżeli wszyscy wiedzą że ich praktyki są nie uczciwe to o co chodzi. Czy w ramach oszczędności zlikwidowano u nas prokuratorów. Jeżeli coś z założenia jest nieuczciwe to o czym my mówimy. Wydajemy pieniądze na uświadamianie zamiast na ukrócenie owych praktyk.  Ups.poniosło mnie. Zajefajnie. A czy ŁCR przewiduje również szkolenie np.jak nie dać sie wykiwać skarbówce albo jak uzyskać wyższą emeryturę a może jak uniknąć płacenia podatków... Proponuję przeszkolić nas jak przeżyć za 600 zł.miesięcznie i jeszcze odłożyć na leki.  :o


Tytuł: Odp: Ufaj, ale sprawdzaj
Wiadomość wysłana przez: Robert Daszkiewicz 19 Wrzesień, 2013, 22:59:45
Raczej chodzi, że czasem podsuwane warunki podpisywanej nowej umowy nie muszą być korzystniejsze, niż sugeruje to przedstawiciel. Z wieloletniej praktyki zawodowej muszę stwierdzić, że bardzo mało osób czyta, to co podpisuje. Słyszy tylko to co chce usłyszeć, a raczej co powinien usłyszeć od przedstawiciel firmy, banku i itd. Nie sprawdza, co ma w umowie, a dopiero jak są kłopoty, to się dziwi, co podpisał. Ponieważ z reguły każdy cieszy się, że dostał "coś" i nie sprawdza już szczegółów. 


Tytuł: Odp: Ufaj, ale sprawdzaj
Wiadomość wysłana przez: Firefoks 19 Wrzesień, 2013, 23:25:24
Cytuj
Umieść cytat
Raczej chodzi, że czasem podsuwane warunki podpisywanej nowej umowy nie muszą być korzystniejsze,

 Czy ja napisałem że nie wiem o co chodzi ?  I właśnie o to chodzi. Za co bierze pieniądze Rzecznik ... Czy musimy jeszcze wydawać kasę na to aby bronic się przed nieuczciwością ?


Tytuł: Odp: Ufaj, ale sprawdzaj
Wiadomość wysłana przez: Prowincjusz 19 Wrzesień, 2013, 23:33:28
Proponuję przeszkolić nas jak przeżyć za 600 zł.miesięcznie i jeszcze odłożyć na leki.  :o

Mój ojciec jak żył, to żeby żyć musiał wydawać co miesiąc około 600,- zł na leki.
Teraz Pajac, co ciekawe ale i oczywiste, że z PSL-owskiego zbioru Pajaców, wpadł na kolejny innowacyjny pomysł jak nam pomóc.

http://finanse.wp.pl/kat,1033759,title,Szokujacy-plan-ministra-Nizsze-pensje-i-nizsze-emerytury,wid,15986204,wiadomosc.html?ticaid=111567&_ticrsn=3 (http://finanse.wp.pl/kat,1033759,title,Szokujacy-plan-ministra-Nizsze-pensje-i-nizsze-emerytury,wid,15986204,wiadomosc.html?ticaid=111567&_ticrsn=3)

Pajacowanie pajacowaniem ale mamy przecież lekko zapomniany konkurs:

http://www.luban24.pl/index.php?topic=7981.msg42549#msg42549 (http://www.luban24.pl/index.php?topic=7981.msg42549#msg42549)

Pozdrawiam

tsetse


Tytuł: Odp: Ufaj, ale sprawdzaj
Wiadomość wysłana przez: Robert Daszkiewicz 19 Wrzesień, 2013, 23:56:16
Czy musimy jeszcze wydawać kasę na to aby bronic się przed nieuczciwością ?

Niestety firmy co chwilę wprowadzają coraz nowe zapisy i sposoby na naciągnięcie klienta. Jest wiele klauzul niedozwolonych, które ściga UOKiK ale co chwila firmy popisują się swoją kreatywnością i wprowadzają nowe. Czytając wyłapujemy kolejne, nowe pułapki. Niestety nie wszyscy są uczciwi, stąd musimy się bronic, a niestety Rzecznik zawsze działa po fakcie....Musimy sami być ostrożni i czytać co podpisujemy, co nie zawsze ma miejsce. co jest wkurzające jak sam Pan zauważył


Tytuł: Odp: Ufaj, ale sprawdzaj
Wiadomość wysłana przez: Prowincjusz 20 Wrzesień, 2013, 09:05:11
Niestety nie wszyscy są uczciwi...
To zbyt optymistyczne mniemanie.
W "biznesie" telekomunikacyjnym nie ma uczciwych.
Liczy się tylko i włącznie zysk, za wszelką cenę, dlatego telemarketerzy operatorów telekomunikacyjnych, firm ubezpieczeniowych i innych, wydzwaniają do klientów oferując im wyjątkowe okazje obniżenia rachunków czy polis, często twierdząc, że jest to specjalna oferta kierowana wyłącznie do osoby z którą się akurat rozmawia i decyzję trzeba podjąć w trakcie tej rozmowy ;D
Do mnie jak takie cudo się dodzwoni z super ofertą, to zawsze słucham uważnie, zadaję różne pytania, "zaciekawiam" się i waham. Telemarketer się nakręca, już czuje, że dobije interesu ale na koniec stwierdzam, że np. boli mnie głowa i dzisiaj nic z tego nie będzie - on na to, że zadzwoni później, innego dnia. Ja, oczywiście zachęcam go, żeby to zrobił itd. itp.
Trzeba tylko uważać aby się nie zorientował, że robi się z niego wała, bo już nie zadzwoni więcej.
Jeśli jesteśmy mężczyzną to w rozmowie z telemarketerem nie usprawiedliwiajmy się złym samopoczuciem z powodu okresu lub ostatniego trymestru ciąży, bo cały plan ocalenia innych, spali na panewce ;D
O co w tym wszystkim chodzi?
O prewencję ;D
Im dłużej z nim rozmawiam, tym mniej telefonów wykona i tym mniej potencjalnych starszych osób oszuka.
Wyobraźcie sobie, ile osób można ocalić, przed telemarketowymi naciągaczami, działając w ten prosty sposób.

Przy okazji mamy niezły ubaw.
Wash and Go, dwa w jednym, zabawa i prewencja!

To naprawdę działa!

Pozdrawiam

tsetse