Lubań Luban24 Wiadomości z Lubania

Promowane wydarzenia => Polecane - Strona główna => Wątek zaczęty przez: ZUZA 03 Grudzień, 2012, 23:12:40 pm

Tytuł: XV Jubileuszowy Rajd "Poszukiwanie Mikołaja"
Wiadomość wysłana przez: ZUZA 03 Grudzień, 2012, 23:12:40 pm
XV  Jubileuszowy Rajd "Poszukiwanie Mikołaja" zorganizowany przez Łużycki Oddział PTSM w Lubaniu już za nami. W wycieczce wzięło udział 50 osób- 28 dzieci i 22 dorosłych. Dzieci to członkowie PTSM z kół szkolnych w Platerówce i Kościelniku oraz dzieci ze świetlicy socjoterapeutycznej w Lubaniu. Dorośli to opiekunowie, nauczyciele oraz grupa dorosłych członków PTSM.
Trasa tegorocznej eskapady wiodła przez Żagań, Łęknicę i Park Mużakowski, Żary do miejscowości Przytok, a po noclegu do Zielonej Góry.
W Żaganiu z dużym zainteresowaniem zwiedziliśmy Muzeum Martyrologii Alianckich Jeńców Wojennych. W Łęknicy przy pięknej słonecznej pogodzie odbyliśmy długi spacer po Parku Mużakowskim i Bad Muskau. Po odpoczynku w kawiarni pojechaliśmy do Żar na krótki spacer po mieście. Z Żar wyruszyliśmy na miejsce noclegu, lecz po drodze w Zielonej Górze autobus złapał „kapcia”. Kierowca najszybciej jak można w sobotni wieczór zorganizował transport zastępczy i już nieco głodni dotarliśmy na obiadokolację do pałacu w Przytoku.
Późnym wieczorem w świetlicy zgromadziliśmy się wszyscy i przy wesołej zabawie oczekiwaliśmy na przyjście Mikołaja. Mikołaj przybył w towarzystwie Śnieżynki z workami prezentów, ale przed ich wręczeniem wysłuchał piosenek w wykonaniu wszystkich grup. Wręczył dzieciom podarki i udał się w dalszą drogę, a my zakończyliśmy wieczór wielką bitwą na...papierowe kule.

Rankiem w niedzielę z radością stwierdziliśmy, że nasz autokar ma nową oponę i jest gotowy do drogi, po śniadaniu wyruszyliśmy do Zielonej Góry do aquaparku. Dwie godziny zabaw w wodzie minęły jak krótka chwilka i nadszarpnęły nasze siły, odpoczęliśmy więc i posililiśmy się nieco w restauracji przy basenie. Ostatnim punktem programu okazał się spacer po Zielonej Górze z krótką wizytą w Palmiarni, w której po remoncie utworzono piękny taras widokowy. Z tarasu podziwialiśmy panoramę Zielonej Góry i piękne palmy i inne rośliny szklarniowe wewnątrz Palmiarni.
Wycieczka zorganizowana przez PTSM dofinansowana została przez Urząd Miasta Lubań oraz anonimowych darczyńców, którzy spotkali nas w Parku Mużakowskim i w odruchu serca podarowali 200 zł.
I niech ktoś powie, że nie ma Mikołaja, my go spotkaliśmy :)

Dziś zdjęcia z pierwszego dnia eskapady z archiwum PTSM.

Tytuł: Odp: XV Jubileuszowy Rajd "Poszukiwanie Mikołaja"
Wiadomość wysłana przez: ZUZA 04 Grudzień, 2012, 22:39:41 pm
A Mikołaj pędzi, a Mikołaj gna... śpiewały najmłodsze dziewczynki przez dwa dni  :D

A MIKOLAJ PEDZI A MIKOLAJ GNA-FASOLKI (http://www.youtube.com/watch?v=aLy0DVYuh0s#)

Tytuł: Odp: XV Jubileuszowy Rajd "Poszukiwanie Mikołaja"
Wiadomość wysłana przez: ZUZA 07 Grudzień, 2012, 22:39:07 pm
I zdjęcia z drugiego dnia rajdu.